به گزارش بلومبرگ، یوتیوب نیز در رقابت برای میزبانی مراسم اهدای جوایز اسکار، بزرگترین شب سینما، شرکت کرده است.
با وجود اینکه این رویداد مهم سینمایی مدتهاست از شبکه ABC پخش میشود، اما جای تعجب نیست که سایر شرکتهای رسانهای نیز برای به دست آوردن حق پخش این برنامه پربیننده وارد عمل شوند. در سالهای اخیر، پلتفرمهای پخش آنلاین مانند نتفلیکس و پرایم ویدیو برای جذب مشترکان بیشتر و افزایش درآمد تبلیغاتی، محتوای خود را متنوعتر کردهاند و تمرکز بیشتری بر پخش رویدادهای زنده دارند.
طبق گزارش بلومبرگ که به نقل از دو منبع ناشناس منتشر شده است، این پلتفرم ویدئویی متعلق به گوگل، برای خرید حق پخش مراسم اسکار ابراز علاقه کرده است. یوتیوب نیز همانند سایر پلتفرمها، علاقه فزایندهای به میزبانی رویدادهای زنده از طریق سرویس YouTube TV خود نشان داده که بسته پخش زنده لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL Sunday Ticket) را نیز شامل میشود. در اوایل همین هفته، این پلتفرم اعلام کرد که حضور تیلور سوئیفت در پادکست New Heights با میزبانی تراویس و جیسون کلسی، رکورد بالایی از بینندگان زنده را به خود اختصاص داده است.
قرارداد فعلی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی با شبکه ABC برای پخش مراسم اسکار تا سال ۲۰۲۸ اعتبار دارد. با این حساب، قرارداد جدید حق پخش مراسم را از سال ۲۰۲۹ به بعد پوشش خواهد داد.
مراسم اسکار از بهار امسال و پس از پایان دوره مذاکرات انحصاری آکادمی با شبکه ABC برای حق پخش این رویداد، وارد مرحله جدیدی شد. آکادمی آماده بود تا حق پخش این مراسم برجسته را به شبکهها و پلتفرمهای دیگر واگذار کند.
بر اساس گزارشی که در آن زمان توسط نشریه ددلاین منتشر شد، دلیل اصلی عدم دستیابی به توافق جدید، درخواست آکادمی برای افزایش حقالامتیاز پخش بود.
سال گذشته، «بیل کرامر»، مدیرعامل آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، شرکت «دیزنی-ABC» را «شریکی فوقالعاده» خواند، اما تأکید کرد که «متقاعد است قرارداد بعدی ما برای اسکار بسیار سودآور خواهد بود»، فارغ از اینکه کدام شرکت این حقوق را به دست آورد. بدیهی است که خرید این حق پخش توسط یوتیوب، میتواند تحولی بزرگ در این مراسم ایجاد کند که سال به سال با کاهش بیننده مواجه است و به عنوان پربازدیدترین پلتفرم ویدئویی جهان، میتواند مخاطبان جدیدی را به این رویداد معرفی کند.