سامسونگ برای حفظ برتری در بازار گوشیهای تاشو و گسترش تجربه هوش مصنوعی، تصمیم گرفته سود کمتری از محصولات جدیدش کسب کند.
به گزارش تکراتو و به نقل از sammobile، پیشبینی میشد که سامسونگ امسال قیمت گوشیهای تاشوی جدید خود را بهطور قابل توجهی افزایش دهد؛ هم بهدلیل نوآوریهای تازه و هم بهخاطر تنشهای تجاری ناشی از مسائل ژئوپولتیکی.
اما در عمل، سامسونگ قیمتها را در بسیاری از بازارهای مهم خود افزایش نداده و فقط در برخی کشورها با درصدی اندک قیمتها را بالا برده است؛ در حالی که تحلیلگران افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی را پیشبینی کرده بودند.
مدیر بخش موبایل سامسونگ، تیام روه، در نشستی خبری پس از مراسم Unpacked در شهر نیویورک، درباره این تصمیم توضیح داد. او گفت که هزینه تولید گوشیهای Galaxy Z Fold 7 و Z Flip 7 بهدلیل فناوریهای جدید بهکاررفته، امسال بیشتر شده است.
اما سامسونگ تصمیم گرفته این هزینهها را خودش تقبل کند تا هم بازار گوشیهای تاشو را گسترش دهد و هم تجربه هوش مصنوعی را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهد.
در واقع سامسونگ حاضر شده سود کمتری از فروش این مدلها ببرد تا موقعیت خود را در بازار گوشیهای تاشو حفظ کند و ویژگیهای هوش مصنوعی را به مخاطبان بیشتری ارائه دهد.
همچنین، کاهش فروش مدل قبلی یعنی Galaxy Z Flip 6 نسبت به Z Flip 5 (حدود ۲۱ درصد کمتر) هم میتواند در این تصمیم مؤثر بوده باشد. چون اگر سامسونگ قیمت را افزایش میداد، ممکن بود فروش مدل جدید با افت بیشتری روبهرو شود و رقابتپذیری آن کاهش یابد.