logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

آیفون

فروش آیفون اپل در چین برای نخستین بار در دو سال گذشته افزایش یافت‌

خانه » فروش آیفون اپل در چین برای نخستین بار در دو سال گذشته افزایش یافت

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-07-04

اپل در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵، برای نخستین‌بار طی دو سال گذشته، رشد فروش آیفون در بازار چین را تجربه کرد، با وجود اینکه رشد کلی بازار چندان چشمگیر نبود. این رشد عمدتاً به دلیل تبلیغات ویژه برای آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس محقق شد، هرچند که شرکت هواوی با عملکردی قوی‌تر از اپل، پیشتاز باقی ماند.

بر اساس گزارشی اولیه از مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، میزان فروش آیفون در چین در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش یافت. عامل اصلی این افزایش، کاهش قیمت‌ها و اجرای برنامه‌های یارانه‌ای دولتی در ماه مه بود. زمان‌بندی مناسب اپل برای کاهش قیمت آیفون‌ها در ماه مه، که یک هفته پیش از آغاز جشنواره خرید ۶۱۸ انجام شد، با استقبال خوبی روبرو شد.

با وجود موفقیت مجموعه آیفون ۱۶، هواوی همچنان در بازار چین صدرنشین است. این شرکت با ثبت افزایش ۱۲ درصدی فروش نسبت به سال گذشته، بزرگ‌ترین برند از نظر سهم بازار محسوب می‌شود. شرکت ویوو با وجود جایگاه دوم از نظر سهم بازار، با کاهش ۹ درصدی فروش نسبت به سال قبل مواجه شد و اپل در رتبه سوم قرار گرفت.

فروش آیفون اپل در چین برای نخستین بار در دو سال گذشته افزایش یافت

موفقیت هواوی نشان‌دهنده رقابت شدید است که اپل با آن مواجه بود. این شرکت چینی با تکیه بر وفاداری کاربران اصلی خود که دستگاه‌های قدیمی‌شان را با مدل‌های جدید هواوی جایگزین می‌کنند، به تدریج از سهم بازار اپل کاسته است. از جمله عوامل مؤثر در رشد اخیر اپل، عرضه آیفون 16e بود. این مدل اقتصادی‌تر موفق شد تعدادی از مشتریان بازار میان‌رده که رقابت در آن بسیار فشرده است را به خود جذب کرده و به اپل کمک کند تا فراتر از بخش پریمیوم گسترش یابد.

در شرایطی که اقتصاد چین با کاهش سرعت رشد مواجه شده است، مصرف‌کنندگان نسبت به قیمت دستگاه‌های رده‌بالا حساسیت بیشتری پیدا کرده‌اند. از همین‌رو، برنامه‌های یارانه‌ای ملی و تبلیغات تهاجمی به مؤلفه‌ای حیاتی برای تمامی شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند. با این حال، موفقیت اپل در سه‌ماهه دوم نشان‌دهنده توان این شرکت در حفظ جایگاه و تطبیق با شرایط پیچیده بازار محصولات رده‌بالای چین است. به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی اپل، رقابت روزافزون با برندهای داخلی باشد. محصولاتی نظیر ویوو X200 اولترا و هواوی میت XT گویای توان نوآوری هستند که به نظر می‌رسد اپل تا حدی آن را از دست داده است؛ مسئله‌ای که می‌تواند به نقطه‌ضعف این برند بدل شود.

منبع خبر

دانلود آهنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری