«شیگرو میاموتو» در گفتگویی تازه درباره فیلم Super Mario Galaxy و آینده مجموعه سوپر ماریو صحبت کرده است.
شخصیت ماریو روی جلد تازهترین شماره مجله ژاپنی Casa Brutus قرار گرفته است. این شماره به موضوعات متنوعی درباره نماد نینتندو پرداخته که شامل روند ساخت بازی اصلی سوپر ماریو و موزه نینتندو و پارک تفریحی Super Nintendo World میشود.
در همین شماره مصاحبهای با میاموتو منتشر شده که در آن کارگردان نینتندو به دنباله سینمایی جدید و دیدگاههای خود درباره مسیر آینده مجموعه سوپر ماریو اشاره کرده است. میاموتو درباره فیلم Super Mario Galaxy گفته اطمینان دارد همکاری Illumination و نینتندو نتیجهای قدرتمند به دنبال خواهد داشت. او توضیح داد:
فیلم Super Mario Bros به این دلیل ممکن شد که افراد زیادی دست به کار شدند و با هم همکاری کردند. من به عنوان تهیهکننده تلاش کردم تیم بدون مشکل کار کند. بسیاری از افراد درگیر پروژه گفتند دوست دارند روی کار بعدی هم فعالیت کنند، پس به نظر میرسد تا حدی موفق بودهایم.
محیط فیلم بعدی همانطور که عنوان نشان میدهد کهکشان است. همین را میتوانم بگویم. اکنون در مراحل پایانی تولید هستیم اما فکر میکنم سرگرمکننده خواهد شد. معمولا میگویم تا زمانی ادامه میدهم که کار جذاب شود، همین نشان میدهد چقدر مطمئن هستم.
میاموتو در بخش دیگری از مصاحبه به چهلمین سالگرد مجموعه Super Mario اشاره کرده و گفته برای هر بازی که روی آن کار کرده احساس عمیقی دارد. او توضیح داد:
زمانی که Super Mario World را تمام کردیم احساس کردم همه ظرفیتهای دوبعدی ماریو را بررسی کردهایم. سپس با ورود به سهبعد در Super Mario 64 خاطرات کودکی برایم زنده شد.

میاموتو گفته با وجود اینکه امروز نسبت به گذشته کمتر در توسعه بازیها دخالت مستقیم دارد، همچنان مطمئن میشود هر نسخه ویژگی «ماریویی» داشته باشد؛ یعنی دسترسپذیر و منحصر به فرد باشد. او توضیح داد:
امروز همکارانی دارم که جهان ماریو را حفظ میکنند و بخش زیادی را به آنها میسپارم. با این حال همیشه شخصا حدود سی دقیقه نخست بازی را تجربه میکنم و رابط کاربری را بررسی میکنم تا مطمئن شوم حس واقعی ماریو منتقل میشود.
میاموتو درباره آینده گفته مشتاق است تکامل ماریو را بیشتر از جایگاه یک ناظر دنبال کند. او توضیح داد:
با کمک افراد پرشور بیرون از شرکت، ماریو وارد پارکهای تفریحی و سینما شده و مشتاقم ببینم از اینجا به کجا میرسد. تا Super Mario Odyssey تقریبا هر کاری که میتوانستیم روی سوییچ انجام دادیم. در گذشته هر زمان کنسول جدیدی عرضه میشد یک بازی تازه ماریو هم منتشر میکردیم، بنابراین کنجکاوم ببینم تیم فعلی چگونه این چالش را پیش میبرد. شاید بگویم دیگر نگاه نمیکنم. فقط امیدوارم سالم بمانم تا پنجاهمین سالگرد ماریو را ببینم.
به عنوان بخشی از جشنهای چهلمین سالگرد سوپر ماریو، میاموتو و دیگر اعضای تیم سازنده نسخه اصلی Super Mario Bros در نخستین شماره کتاب رسمی Nintendo Museum هم حضور داشتهاند.
