سریال Stranger Things فصل پنجم خود را در نتفلیکس قدرتمند آغاز کرد و توانست عنوان پربازدیدترین هفتهی افتتاحیه تاریخ سریالهای انگلیسی زبان این پلتفرم را به خود اختصاص دهد. چهار قسمت ابتدایی این فصل که در تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۴ (۲۶ نوامبر ۲۰۲۵) منتشر شدند، با ثبت ۵۹.۶ میلیون بازدید جهانی، رتبه نخست جدول پخش هفتگی سریالها را از آن خود کردند و رکورد قبلی را که در اختیار فصل اول Wednesday با ۵۶ میلیون بازدید در چهار روز اولیه انتشار بود، شکستند. البته رکورد مطلق افتتاحیه در نتفلیکس همچنان در اختیار فصل دوم Squid Game با ۶۸ میلیون بازدید در هفته اول باقی مانده است.
پخش Stranger Things 5 در ساعت عصر چهارشنبه آغاز شد، در حالی که فصل اول Wednesday و دیگر آثار مشابه در نیمهشب پنجشنبه منتشر شدند. این موضوع باعث شد تا سریال جدید فرصت بیشتری برای جذب مخاطب داشته باشد و اختلاف چند میلیونی با ونزدی را ثبت کند. علاوه بر فصل پنجم، هر چهار فصل قبلی «استرنجر تینگز» هم در جدول ده عنوان برتر هفته حضور یافتند؛ اتفاقی که برای نخستینبار در نتفلیکس رخ داده است. فصل اول در رتبه سوم (۸.۹ میلیون بازدید)، فصل چهارم در رتبه پنجم (۶.۱ میلیون)، فصل دوم در رتبه ششم (۵.۶ میلیون) و فصل سوم در رتبه هشتم (۴.۶ میلیون) قرار گرفتند. طبق اعلام نتفلیکس، مجموع بازدید کلی این سریال از زمان آغاز در سال ۲۰۱۶ به ۱.۲ میلیارد رسیده است.
با این شروع قدرتمند، احتمال حضور فصل پنجم استرنجر تینگز در فهرست پربازدیدترینهای تاریخ نتفلیکس بسیار بالا است. در حال حاضر، آثار The Night Agent و Fool Me Once در رتبههای نهم و دهم این جدول و با ۹۸.۲ میلیون بازدید قرار دارند. با توجه به باقی ماندن چهار قسمت جدید که قرار است تا پایان ماه منتشر شوند، استرنجر تینگز ۵ به راحتی از سد این رکوردها عبور خواهد کرد. ونزدی همچنان با ۲۵۲ میلیون بازدید در بازه ۹۱ روزه، صدرنشین است و باید دید فصل پایانی Stranger Things میتواند پس از سه سال این عنوان را دست «ونزدی» دربیاورد یا خیر.

رشد استرنجر تینگز ۵ تنها به آمار بازدید محدود نشده است. نتفلیکس پیش از آغاز این فصل، تور جهانی ویژهای را در ۲۸ شهر و ۲۱ کشور برای طرفداران برگزار کرد که از ایتالیا و شهر لوکا آغاز شد و با رویدادهای متنوعی مانند دوچرخهسواری جمعی ۵۰ هزار نفری و حضور در رژهی شکرگزاری Macy’s ادامه یافت. همچنین، نمایش نهایی فصل در قالب اکران سینمایی در ۵۰۰ سالن سراسر آمریکا و کانادا برنامهریزی شده است.
همکاریهای متعدد برندها با استرنجر تینگز ۵ و عرضه محصولات ویژه در فروشگاههایی مانند Target – Walmart – LEGO و بسیاری برندهای دیگر، دامنهی رخنه فرهنگی این فرنچایز را افزایش داده است. همچنین، اجرای تئاتر اصلی Stranger Things: The First Shadow در لندن و سپس «برادوی» مورد استقبال قرار گرفته و تجربههای تعاملی مانند Stranger Things: The Experience و افتتاح شعبههای فروش نتفلیکس در شهرهای مختلف جهان، به تقویت جایگاه این برند کمک کرده است.

همینطور تاثیر این سریال تا جایی پیش رفته است که استرنجر تینگز طی پنج فصل، برای بیش از ۸ هزار عنوان اشتغالزایی کرده و سهم اقتصادی قابل توجهی در ایالتهای آمریکا به ویژه جورجیا و کالیفرنیا داشته است.
