logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

BMW

بی‌ام‌و برنامه‌ای برای کنار گذاشتن موتورهای پرفورمنس خود ندارد‌

خانه » بی‌ام‌و برنامه‌ای برای کنار گذاشتن موتورهای پرفورمنس خود ندارد

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-07-21

هنگامی که به سراغ یک خودروی مدرن و پرقدرت بی‌ام‌و می‌روید، یکی از این دو چیز را از آن انتظار دارید: یک موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ یا یک موتور V-8 پرفورمنس. با این حال، همانطور که سایر تولیدکنندگان ثابت کرده‌اند، در عصر کوچک‌سازی و الکتریکی‌سازی خودروها با وجود مقررات سخت‌گیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر جهان، ادامه تولید این نوع موتورهای پرقدرت کار آسانی نیست.

اما حتی با وجود مجموعه جدید خودروهای برقی در حال توسعه، شرکت بی‌ام‌و وعده داده است که موتورهای بنزینی خود را برای نسل بعدی خودروهای پرفورمنس حفظ خواهد کرد. فرانک ون میل، مدیرعامل BMW M در مصاحبه با اتوکار در جشنواره سرعت گودوود تائید کرد که موتورهای شش سیلندر خطی و هشت سیلندر بی‌ام‌و از مقررات سخت‌گیرانه آلایندگی یورو ۷ در امان خواهند ماند. همچنین این دو موتور بدون هیچ‌گونه افت چشمگیر در عملکرد، به حیات خود ادامه خواهند داد. در ادامه می‌توانید توضیحات ارائه شده توسط فرانک ون میل در این‌باره را مشاهده نمائید:

معمولا اگر در شرایط عملکرد بالا باشید، با استفاده از سوخت، موتور را خنک خواهید کرد، اما با یورو ۷ انجام این کار غیرممکن است. بنابراین، باید راه‌های مختلفی را برای جلوگیری از افزایش دما پیدا کنید. فرایند احتراق باید از افزایش گرما و خنک‌سازی بهبود یابد و این‌ها چالش محسوب می‌شوند. اگرچه می‌توان برای جلوگیری از افزایش دما، عملکرد را کاهش داد، اما شما قصد انجام این کار را ندارید. بی‌ام‌و در اینجا وارد کار شده و هدف جدید این است که عملکرد را حفظ کنیم، در حالی که در حالت لامبدا یک حرکت می‌کنیم، بدون اینکه قدرت کاهش یابد.

بی‌ام‌و

موتورهای شش سیلندر خطی و هشت سیلندر (V-8) هنوز برای هویت بی‌ام‌و بسیار مهم هستند؛ به ویژه هنگامی که صحبت از عملکرد می‌شود. مدل‌های فعلی M2، M3 و M4 همگی از انواع موتورهای شش سیلندر خطی سه لیتری تویین توربوشارژ بی‌ام‌و بهره می‌برند، در حالی که مدل‌های M5 و XM آن ترکیبی از موتور هشت سیلندر خطی معروف با یک پیشرانه پلاگین هیبریدی است. فرانک ون میل هیچ جزئیاتی درباهر چگونگی اصلاح این موتورها برای مطابقت با قوانین جدید یورو ۷ ارائه نکرد، اما خاطرنشان کرد که ای شرکت ارتقاهای بسیار جالبی در این زمینه انجام داده است.

احتمال می‌رود در آینده جزئیات بیشتری در این‌باره منتشر شود. وقتی از ون میل پرسیده شد آیا بی‌ام‌و هرگز به فکر کوچک‌سازی موتورهای سه و چهار سیلندر برای خودروهای M5 خود خواهد بود، او پاسخ داد: نه، موتورهای شش سیلندر خطی میراث ماست و موتورهای V-8 سابقه طولانی در مسابقات دارند، بنابراین، ما قصد داریم به کار خود ادامه دهیم. این اولین‌باری نیست که بی‌ام‌و تعهد خود به موتورهای احراق داخلی را تکرار می‌کند. ماه گذشته، الیور زیپسه، مدیرعامل بی‌ام‌و گفت که موتور احتراق داخلی اساس این برند است و آن‌ها تلاش خواهند کرد تا تک تک موتورهای خود را، از نمونه‌های سه سیلندر پایه گرفته تا قدرتمندترین موتورهای V-8 خود، با قوانین جدید یورو ۷ مطابقت دهند.

منبع خبر

دانلود آهنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری