جشنواره خرید دابل ۱۱ چین با صدرنشینی اپل و رشد چشمگیر برندهای چینی از جمله شیائومی، ویوو و آنر در فروش گوشیهای هوشمند به پایان رسید.


به گزارش تکراتو و به نقل از gizmochina، با پایان جشنواره خرید دابل ۱۱ در چین، وبسایت JD.com نتایج نهایی فروش گوشیهای هوشمند را منتشر کرد.
طبق این آمار، اپل، شیائومی و ویوو به ترتیب سه رتبه نخست فروش کلی را در اختیار گرفتند؛ موضوعی که نشاندهنده ادامه برتری اپل و حضور پرقدرت برندهای چینی در بازار داخلی است.
اپل در هر دو شاخص فروش بر اساس برند و تعداد دستگاهها در رتبه اول قرار گرفت. سه مدل آیفون ۱۷ پرو مکس، آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ توانستند سه جایگاه نخست فروش مدلهای منفرد را به خود اختصاص دهند. خانواده آیفون ۱۷ در تمام بازههای قیمتی، بهویژه در بخش پرچمدار، با استقبال بالا مواجه شد.
شیائومی با قرار گرفتن در جایگاه دوم، همچنان عنوان پرفروشترین برند چینی را حفظ کرد. تنوع گسترده محصولات این شرکت عامل اصلی موفقیت آن بود.
گوشی ردمی K80 در رتبه چهارم فروش کلی قرار گرفت و محبوبترین گوشی چینی جشنواره شد. همچنین مدلهای ردمی توربو ۴ پرو و K80 اولترا نیز در میان ده مدل برتر حضور داشتند و موقعیت شیائومی را در بازار داخلی تثبیت کردند.
ویوو همراه با زیرمجموعه خود iQOO توانست رتبه سوم را بهدست آورد و در بخشهای میانرده و پرچمدار عملکرد مناسبی داشت. اوپو و وانپلاس با ترکیب فروش محصولاتشان در جایگاه چهارم قرار گرفتند و آنر نیز با اتکا به موفقیت سری X70 جایگاه پنجم را از آن خود کرد.
هوآوی در تعداد فروش رتبه ششم را کسب کرد، اما در میزان درآمد برندها تا رتبه چهارم صعود کرد. تقاضا برای گوشیهای پرچمدار این شرکت از جمله میت ۷۰ پرو پلاس و میت X6 بالا بود و در رده گوشیهای بالای ۶ هزار یوان (حدود ۸۴۰ دلار) عملکردی قدرتمند داشت.
در آمار منتشرشده، برندهای فیلیپس و K-Touch نیز به فهرست ده برند برتر از نظر حجم فروش بازگشتند و در بخشهای خاص بازار موفق عمل کردند. سامسونگ، ریلمی، نوبیا و موتورولا نیز در رتبههای پایانی ده برند برتر قرار گرفتند و فروش پایداری را تجربه کردند.
در بخش گوشیهای پریمیوم، سه جایگاه نخست به اپل رسید، اما شیائومی نیز موفقیتی چشمگیر بهدست آورد. مدل شیائومی ۱۷ پرو مکس توانست در رده بالای ۶ هزار یوان رتبه چهارم را از آن خود کند و بالاتر از میت ۷۰ پرو پلاس قرار گیرد. این گوشی بهترین عملکرد را میان پرچمداران چینی در کلاس بالارده امسال داشت.
نتایج دابل ۱۱ سال ۲۰۲۵ نشان میدهد که سلطه اپل در بازار چین همچنان ادامه دارد، اما رقابت برندهای چینی در بخشهای اقتصادی و پرچمدار بهسرعت در حال افزایش است.