اینستاگرام به تلویزیونها رسید ؛ تماشای ریلز روی صفحهنمایش بزرگ آغاز شد
خانه »
اینستاگرام با عرضه اپ رسمی برای تلویزیونهای آمازون، تجربه تماشای ریلز را از موبایل فراتر برده و وارد دنیای صفحهنمایشهای بزرگ شد.


به گزارش تکراتو و به نقل از phonearena، اینستاگرام دامنه دسترسی خود را فراتر از گوشیهای هوشمند و دستگاههای ویندوزی گسترش داده و حالا با یک اپلیکیشن رسمی برای آمازون فایر تیوی در دسترس قرار گرفته است.
در جریان رویداد بلومبرگ اسکرینتایم امسال، آدام موسری مدیر اینستاگرام در پاسخ به شایعات مربوط به اپ تلویزیونی این پلتفرم اعلام کرد که تیم اینستاگرام در حال بررسی جدی حضور روی تلویزیونها است.
اینستاگرام از مرز 3 میلیارد کاربر ماهانه عبور کرد
او همچنین اعتراف کرد که نداشتن یک اپ اختصاصی برای تلویزیون تا این زمان، اشتباه متا بوده است. کمی بیش از 2 ماه پس از این رویداد، آدام موسری با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود تأیید کرد که این اپ اکنون برای آمازون فایر تیوی عرضه شده است.
در حال حاضر، این اپ بهصورت محدود و تنها در ایالات متحده برای برخی مدلهای آمازون فایر تیوی در دسترس است.
از جمله این دستگاهها میتوان به فایر تیوی استیک اچدی، فایر تیوی استیک 4K پلاس، نسل اول و دوم فایر تیوی استیک 4K مکس، فایر تیوی سری 2، فایر تیوی سری 4 و سری فایر تیوی اومنی QLED اشاره کرد.
شوک تازه یوتیوب به سازندگان فارسیزبان ؛ درآمدها ناگهان قطع شد
طبق گزارشها، متا قصد دارد در آینده نزدیک این اپ را برای دستگاهها و کشورهای بیشتری منتشر کند. برای استفاده از اینستاگرام روی تلویزیون، ابتدا باید اپ را از فروشگاه آمازون اپاستور نصب کرده و سپس با حساب کاربری خود وارد شوید.
در حال حاضر امکان افزودن حداکثر 5 حساب اینستاگرام به اپ تلویزیونی وجود دارد تا اعضای مختلف خانواده بتوانند از حسابهای خود روی صفحهنمایش بزرگ استفاده کنند.
تجربه کاربری اینستاگرام روی تلویزیون تفاوتهایی با نسخه موبایلی دارد. برای مثال، قابلیت ارسال پیام در نسخه تلویزیونی وجود ندارد و کاربران فعلاً تنها به ریلز دسترسی دارند. این ریلزها بر اساس علایق کاربر در دستهبندیهای مختلف نمایش داده میشوند.
یوتیوب با گزارش سالانه جدید، تجربه کاربران را وارد مرحله تازهای میکند
پس از انتخاب یک ریلز، اپ بهصورت خودکار و بدون نیاز به اسکرول دستی، ویدیو بعدی را پخش میکند. البته در صورت نپسندیدن یک ریلز، امکان رد کردن آن وجود دارد. همچنین کاربران میتوانند با لایک کردن یا تعامل در بخش نظرات، به اپ نشان دهند که مایل به دیدن چه نوع محتوایی هستند.
متا اعلام کرده که در آینده نزدیک قابلیتهای بیشتری به این اپ اضافه خواهد شد. استفاده از گوشی هوشمند بهعنوان ریموت، امکان اشتراکگذاری ریلز با دوستان و روشهای جدید برای مرور کانالها از جمله ویژگیهایی هستند که بهزودی به این اپ اضافه میشوند.
بر اساس گزارش مؤسسه ملی سلامت آمریکا، مصرف بیش از حد محتوای کوتاهمدت مانند ریلزهای اینستاگرام یکی از دلایل اصلی کاهش دامنه تمرکز کاربران شبکههای اجتماعی محسوب میشود. با ورود اینستاگرام به تلویزیون، احتمال گسترش پدیده اسکرول بیپایان بیش از گذشته افزایش پیدا میکند.
بهاحتمال زیاد بسیاری از کاربران پس از خسته شدن از تماشای ریلز روی گوشی، به سراغ تلویزیون میروند و بهجای تماشای فیلم یا سریال، به دیدن ریلز ادامه میدهند. قابلیت پخش خودکار ویدیوها بدون نیاز به تعامل کاربر نیز این روند را تشدید خواهد کرد و مصرف محتوای کوتاهمدت را افزایش میدهد.
در حال حاضر، یوتیوب با بخش شورتس یکی از اصلیترین پلتفرمهای محتوای کوتاه روی تلویزیونهای هوشمند محسوب میشود.
اضافه شدن اینستاگرام به تلویزیونها میتواند کار والدینی را که قصد محدود کردن مصرف شبکههای اجتماعی و ویدیوهای کوتاه برای فرزندان خود دارند، دشوارتر کند.
جالب اینجاست که اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی حاضر روی تلویزیونهای هوشمند نیست. رقیب اصلی آن، تیکتاک، نخستینبار در سال 2020 اپ خود را برای فایر تیوی منتشر کرد و در سال 2021 آن را به دستگاههایی مانند گوگل تیوی و تلویزیونهای هوشمند سامسونگ گسترش داد.
همچنین پلتفرم آمریکایی کوییبی که روی محتوای کوتاه تمرکز داشت، اپ تلویزیونی اختصاصی خود را عرضه کرده بود، اما بهدلیل استقبال کم کاربران، این سرویس و اپ آن در اواخر سال 2020 تعطیل شدند.