گزارش تازه امدیا نشان میدهد سامسونگ با وجود رقابت شدید، همچنان پیشتاز بازار تلویزیون است و به بیست سال سلطه پیاپی نزدیک میشود.


به گزارش تکراتو و به نقل از sammobile، سامسونگ برای نوزده سال متوالی در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار داشته و هیچ شرکت دیگری نتوانسته این جایگاه را از آن بگیرد.
این موفقیت چشمگیر حالا وارد مرحلهای شده که آمارهای جدید نشان میدهد سامسونگ همچنان با وجود رقابت فشرده، کنترل بازار را در اختیار دارد و در مسیر ثبت رکورد بیست سال صدرنشینی قرار گرفته است.
سامسونگ و ترکیش ایرلاینز برای پیگیری هوشمند چمدانهای گمشده همکاری میکنند
بر اساس دادههای جدید شرکت پژوهشی امدیا از فروش جهانی تلویزیون در سهماهه سوم سال 2025، سامسونگ با سهم فروش 29 درصدی در رتبه نخست قرار گرفته است که نسبت به سهم 28.6 درصدی سال گذشته اندکی رشد داشته است.
الجی با سهم 15.2 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد و برندهای چینی تیسیال و هایسنس نیز به ترتیب با سهمهای 13 درصد و 10.9 درصد در رتبههای بعدی هستند.
اختلاف داخلی تازه میان بخش موبایل و بخش حافظه سامسونگ خبرساز شد
سامسونگ در بازار تلویزیونهای فوقسایز نیز برتری مطلق دارد؛ این شرکت 29.2 درصد از فروش تلویزیونهای 80 اینچ و بزرگتر را در اختیار گرفته است.
افزون بر این، سامسونگ همچنان در بخش پریمیوم بازار با فاصله زیاد پیشتاز است و 53.1 درصد از فروش تلویزیونهای بالای 2500 دلار را به خود اختصاص داده است. همچنین در بازه قیمتی بالای 1500 دلار نیز سهم این شرکت به 52.9 درصد میرسد.
شایعه شده است که گلکسی زد تری فولد سامسونگ از همتای هواوی ارزانتر خواهد بود
در بخش تلویزیونهای اولد، سامسونگ در جایگاه دوم قرار دارد زیرا الجی سالها تمرکز بیشتری بر این فناوری داشته است. الجی در سهماهه سوم 2025 سهم 45.4 درصدی را در بازار اولد به ثبت رسانده و برای سیزده سال پیاپی رهبر این بخش بوده است.
با این حال، سامسونگ طی سالهای اخیر حضور خود را در بازار اولد جدیتر کرده و هر سال مدلهای جدیدی عرضه میکند. همین تلاشها باعث رشد سهم این شرکت شده است.
سامسونگ برای جبران اشتباه بزرگ 2022 برنامه جدید تولید تراشههای HBM را آغاز کرد
سهم سامسونگ در بازار اولد طی سهماهه سوم 2025 به 34.9 درصد رسیده و این روند افزایشی نشان میدهد سامسونگ بهطور جدی در حال نزدیک شدن به الجی در این حوزه است.