صنعت خودروسازی چین بازاری بیرحم و بیقرار است؛ بازاری که در آن برندها به سرعت میآیند و میروند و تنها قویترینها میتوانند جای پای خود را محکم کنند. با این حال، به نظر میرسد یک مدعی جدید و غیرمنتظره از راه رسیده که قصد دارد با جاهطلبیهای بزرگ خود، سر و صدای زیادی به پا کند.
این شرکت نه یک خودروساز سنتی، بلکه Dreame Technology نام دارد؛ شرکتی چینی که بیشتر به خاطر تولید جاروبرقیهای رباتیک و موتورهای الکتریکی فوقالعاده سریع خود شناخته میشود. اما بر اساس گزارش CarNewsChina، Dreame حالا پا را فراتر گذاشته و هدف خود را رقابت با یکی از بزرگترین افسانههای تاریخ خودرو، یعنی بوگاتی ویرون، تعیین کرده است.
Dreame ادعا میکند که تا سال ۲۰۲۷، با بهرهگیری از فناوری پیشرفته موتورهای ۲۰۰,۰۰۰ دور در دقیقه خود، سریعترین خودروی جهان را خواهد ساخت. این ادعا در نوع خود بسیار جسورانه است، به خصوص از شرکتی که هیچ سابقهای در ساخت خودرو ندارد. جالبتر آنکه، این تازهوارد بوگاتی ویرون را به عنوان معیار خود انتخاب کرده؛ خودرویی که یک دهه است تولید نمیشود و بوگاتی تمرکز خود را بر روی مدلهای سریعتر و مدرنتر گذاشته است. اما در حالی که بوگاتی به موتورهای بنزینی پرقدرت خود وفادار مانده، Dreame میخواهد با یک سیستم محرکه کاملاً الکتریکی، تاریخساز شود. به گفته این شرکت، «در بخش خودروهای لوکس، جای خالی یک برند هایپرکار الکتریکی و واقعاً هوشمند احساس میشد. در حالی که برندهای سنتی و فوقلوکس مانند بوگاتی و بنتلی در پذیرش فناوریهای الکتریکی و هوشمند کند عمل کردهاند، Dreame آماده است تا تعریف جدیدی از لوکس بودن را در عصر نوین خودرو ارائه دهد.»
اگرچه هنوز جزئیاتی در مورد قدرت نهایی این خودرو منتشر نشده، اما یک ویژگی آن قطعی است: این هایپرکار مجهز به یک همراه هوش مصنوعی خواهد بود که قادر به یادگیری عادات راننده و تطبیق خود با آنهاست. همانند بسیاری از خودروهای الکتریکی جدید چینی، این مدل نیز به گونهای طراحی شده که با گوشی هوشمند و خانه هوشمند صاحبش به صورت یکپارچه کار کند.
Dreame برای تحقق این پروژه عظیم، تیمی متشکل از نزدیک به ۱۰۰۰ متخصص را گرد هم آورده است که برخی از آنها از باتجربهترین افراد در صنعت خودروسازی و بخش دستگاههای هوشمند هستند. به این ترتیب، Dreame میخواهد با عزمی راسخ وارد این میدان شود. اگر برنامههای این شرکت به نتیجه برسد، این اولین تولیدکننده جاروبرقی خواهد بود که یک خودروی تولید انبوه میسازد؛ دستاوردی که حتی شرکت بزرگی مانند دایسون نیز نتوانست به آن دست پیدا کند و در سال ۲۰۱۹ برنامههای خود برای ساخت یک کراساوور الکتریکی را کنار گذاشت.