دوج بهتازگی اطلاعات تازهای از مدل آتی Dodge Charger Sixpack منتشر کرده که شامل جزئیات قیمتگذاری نیز میشود. این نسخه بنزینی در دو سطح قدرت متفاوت عرضه خواهد شد و بهصورت استاندارد از سیستم چهار چرخ متحرک بهره میبرد که امکان انتقال نیرو به چرخهای عقب نیز بهصورت انتخابی وجود دارد. قیمت پایه این خودرو از ۵۱,۹۹۰ دلار آغاز میشود که هزینه ارسال نیز در آن لحاظ شده است.
همچنین مشخص شده که نسخه سدان در مقایسه با کوپه چه میزان هزینه بیشتری خواهد داشت. در صورت انتخاب نسخه چهار در، مبلغی معادل ۲,۰۰۰ دلار به قیمت افزوده میشود. انتخاب مدل High-Output (HO) Scat Pack بهجای نسخه پایه R/T نیز ۵,۰۰۰ دلار هزینه اضافه در پی خواهد داشت. در ادامه جدول کامل قیمتها آورده شده است (تمام قیمتها شامل ۱,۹۹۵ دلار هزینه ارسال هستند):
مدلقیمت (دو در)قیمت (چهار در)۲۰۲۶ Dodge Charger Sixpack R/T (SO)$۵۱,۹۹۰$۵۳,۹۹۰۲۰۲۶ Dodge Charger Sixpack Scat Pack (HO)$۵۶,۹۹۰$۵۸,۹۹۰۲۰۲۶ Dodge Charger Daytona Scat Pack (EV)$۶۱,۹۹۰$۶۳,۹۹۰
مدل Scat Pack در بالاترین سطح، ۵۵۰ اسببخار قدرت و ۵۳۱ پوند-فوت گشتاور تولید میکند که از پیشرانه ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوشارژ با خروجی بالا (High-Output Hurricane) حاصل میشود. انتقال نیرو بهواسطه جعبهدنده ۸ سرعته خودکار Torqueflight که بهتازگی بازطراحی شده، انجام میگیرد. این پیشرانه شامل میللنگ، پیستونها و شاتونهای فورجکاریشده است. دوج برای این مدل زمان صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت را ۳.۹ ثانیه و طی مسافت یکچهارم مایل را ۱۲.۲ ثانیه هدفگذاری کرده است.
نسخه پایه R/T دوج چارجر سیکسپک از پیشرانهای شش سیلندر خطی با توان خروجی استاندارد (SO) بهره میبرد که برخی از اجزای داخلی فورجشده مدل HO را ندارد و با فشار بوست پایینتری کار میکند، اما همچنان خروجی قابل توجهی معادل ۴۲۰ اسببخار و ۴۶۸ پوند-فوت گشتاور دارد. مشابه مدل Scat Pack، نسخه پایه نیز بهصورت استاندارد به سامانه چهار چرخ متحرک قابل انتخاب و جعبهدنده خودکار ۸ سرعته مجهز است.
در هر دو نسخهی پیشرانه، امکانات کاربردی مشخصی بهصورت استاندارد ارائه میشود؛ از جمله دیفرانسیل لغزش محدود در محور عقب، نرمافزار Line Lock، سامانه Launch Control، سیستم اگزوز فعال و Performance Pages که مجموعهای از شاخصهای عملکردی را از طریق سیستم اطلاعات و سرگرمی نمایش میدهد. مدلهای Scat Pack همچنین دارای کالیپر ترمزهای جلو Brembo با شش پیستون و رینگهای بزرگ به اندازه ۲۰ در ۱۰ اینچ هستند. امکان سفارش رینگهای عریضتر ۲۰ در ۱۱ اینچ با تایرهایی به عرض مقطع ۳۰۵ نیز وجود دارد.
اگرچه نمای ظاهری Charger Sixpack شباهت زیادی به نسخه برقی آن دارد، تفاوتهایی نیز قابل مشاهده است. قسمت جلویی موسوم به “R-Wing” که در نسخه EV وجود داشت، حذف شده و جای خود را به جلوپنجرهای سنتیتر داده تا امکان خنککاری بیشتر برای پیشرانه فراهم شود. سیستم تعلیق جلو از نوع چنداتصالی فورجشده و محور عقب از سیستم مستقل چهار اتصالی برخوردار است. دوج وعده بهبود ۲۵ درصدی در پایداری تعادل فرمانپذیری در حالتهای با فشار بالا نسبت به نسل قبلی Scat Pack را داده که با کاهش محسوس کمفرمانی و ایجاد حس چسبندگی بیشتر و فرمانپذیری خنثیتر در پیچها همراه خواهد بود.
فرایند سفارش برای مدل دو در Charger Sixpack Scat Pack از تاریخ ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) آغاز میشود و تحویل خودروها از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ شروع خواهد شد. اما اگر قصد خرید مدل R/T یا نسخه چهار در را دارید، باید مدت بیشتری منتظر بمانید؛ زیرا عرضه آنها به بازار تا نیمه نخست سال ۲۰۲۶ پیشبینی نمیشود.
برای علاقهمندانی که به کمتر از هشت سیلندر راضی نمیشوند، خبر خوشی در راه است. زمانی که در یک جلسه خبری از مدیرعامل دوج، Matt McAlear، درباره امکان جایگیری پیشرانه V-8 Hellcat در زیر کاپوت این مدل سؤال شد، او پاسخ داد: «اگر جا بگیرد، تعجب نکنید.»
McAlear افزود: «این پلتفرم چنین قابلیتهایی را دارد. برخی ممکن است بگویند خوششانس بودیم، برخی دیگر بگویند هوشمندانه عمل کردیم. ما خود را به یک فناوری یا یک نوع قوای محرکه محدود نکردیم. از ابتدا طراحی این پلتفرم بهگونهای بود که در طول زمان تکامل یابد و با نیازهای مصرفکنندگان و تغییرات قوانین سازگار شود.»