logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

Koenigsegg

این جسورانه‌ترین و تهاجمی‌ترین سوپراسپرت تاریخ کوئنیگزگ است‌

خانه » این جسورانه‌ترین و تهاجمی‌ترین سوپراسپرت تاریخ کوئنیگزگ است

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-06-25

کوئنیگزگ در حال افزودن نسخه‌ی سومی به مدل Jesko است تا در کنار نسخه‌های پیست‌محور Attack و سرعت‌بالای Absolut قرار بگیرد. این نسخه‌ی جدید که Sadair’s Spear نام دارد، در واقع نسخه‌ای افراطی‌تر از Attack است که با ارتقاءهایی برای عملکرد بهتر در پیست همراه بوده و همچنان مجوز تردد در خیابان را دارد.

اول اجازه دهید نام آن را توضیح دهیم. پدر کریستین فون کوئنیگزگ، یعنی یسکو فون کوئنیگزگ، یک سوارکار مشتاق بود. اسبی که او در آخرین مسابقه‌اش در سال ۱۹۷۶ سوار شد، بله درست حدس زدید، Sadair’s Spear نام داشت.

اگرچه این نسخه‌ی ویژه نام Jesko را یدک نمی‌کشد، اما خودروی پایه همچنان ادای دینی است از طرف کریستین به پدرش به مناسبت تولد ۸۰ سالگی او. Sadair’s Spear بر اساس Jesko Attack ساخته شده، اما با پکیج آیرودینامیکی تهاجمی‌تری همراه است که شاخص‌ترین ویژگی آن بال عقب دوتیغه‌ی فعال است. کوئنیگزگ همچنین بخش عقب خودرو را برای بهبود جریان هوا گسترش داده و ورودی‌های هوا را برای خنک‌کاری بهتر بازطراحی کرده است.

ماشین کوئنیگزگ

در قلب این خودرو، همان موتور آشنای V8 تویین‌توربوی ۵.۰ لیتری قرار دارد که حالا ۲۰ اسب بخار بیشتر تولید می‌کند و روی سوخت معمولی به ۱۳۰۰ اسب بخار می‌رسد. با استفاده از سوخت E85 (۸۵٪ اتانول و ۱۵٪ بنزین)، خروجی قدرت به ۱۶۲۵ اسب بخار افزایش می‌یابد؛ یعنی ۲۵ اسب بخار بیشتر از Jesko استاندارد روی همین نوع سوخت.

کوئنیگزگ با حذف بخشی از عایق‌های صوتی و استفاده از قطعات داخلی و مکانیکی سبک‌تر، موفق شده ۷۷ پوند (حدود ۳۵ کیلوگرم) از وزن خودرو کم کند و وزن خشک آن را به ۲۹۱۰ پوند (حدود ۱۳۲۰ کیلوگرم) برساند. رینگ‌های هفت‌پره با طراحی توربینی و ساخته‌شده از فیبر کربن، مخصوص این نسخه هستند.

اضافه کردن قدرت و کاهش وزن باعث شده کوئنیگزگ بتواند زمان دور پیست Gotland Ring را نسبت به Jesko Attack به میزان ۱.۱ ثانیه کاهش دهد.

کوئنیگزگکوئنیگزگ

در مورد تایرها: حالا پهن‌تر از همیشه هستند — ۲۷۵/۳۵/۲۰ در جلو و ۳۳۵/۳۰/۲۱ در عقب. تایرهای Michelin Pilot Cup 2 به‌صورت استاندارد نصب می‌شوند، اما مشتریان می‌توانند آن را به نوع چسبنده‌تر Cup 2 R ارتقاء دهند. ترمزهای سرامیک‌کربنی نیز با لنت‌های جدید برای عملکرد بهتر در ترمزگیری تقویت شده‌اند.

کابین داخلی نیز نسبت به Jesko استاندارد ارتقاء یافته و در برخی بازارها امکان سفارش کمربندهای ایمنی شش‌نقطه‌ای وجود دارد. با توجه به حذف ۵.۷ پوند عایق صوتی، احتمالا صدای داخل کابین هم بیشتر شده است.

با این حال، کابین همچنان لوکس است و امکاناتی مانند شارژ بی‌سیم گوشی و اتصالات USB دارد هرچند احتمالا چنین ویژگی‌هایی برای خریداران این کلاس خاص چندان اهمیتی ندارد.

دوست دارید یکی بخرید؟ متأسفانه دیر شده! تمام ۳۰ دستگاه Sadair’s Spear از قبل و پشت درهای بسته فروخته شده‌اند. کوئنیگزگ خودرو را به‌صورت خصوصی معرفی کرد و بلافاصله تمام ظرفیت تولید آن به فروش رفت.

منبع خبر

دانلود آهنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری