logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

فیلم و سریال

ترسناک ترین فیلم‌ها با چاشنی جسم انسان‌

خانه » ترسناک ترین فیلم‌ها با چاشنی جسم انسان

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-03-13

خشن‌ترین فیلم های ترسناک درباره وحشت جسمی

فیلم The Substance به کارگردانی کورالی فارژا و با بازی دمی مور، از زمان عرضه تا به حال سر و صدای زیادی کرده است. لحن هجوآمیز و جلوه‌های فیزیکی عالی، از این فیلم اثری ساخته که تا سال‌ها در یاد و خاطره طرفداران ساب ژانر(زیر سبک) وحشت جسمی خواهد ماند، اثری که به سرعت در زمره آثار کارگردانانی همچون دیوید کراننبرگ و جان کارپتنر قرار گرفت. فیلم موفق دیگری که اخیراً در زیر ژانر وحشت جسمی عرضه شده، Wolf Man نام دارد، «مرد گرگ‌نما»، که سعی کرده بیشتر روی جنبه‌ها و دگرگونی‌های انسانی شخصیت تکیه کند تا جنبه‌های گرگ‌نما بودن. حالا به بهانه درخشش دوباره این ساب ژانر، در این فهرست قصد داریم به بهترین فیلم‌های سبک وحشت جسمی در ۲۰ سال اخیر بپردازیم. با ویجیاتو همراه باشید.

Black Swan

فیلم Black Swan درست شبیه به فیلم The Substance، جزو معدود آثار در زیر سبک وحشت جسمی است که مورد توجه داوران اسکار قرار گرفت. البته که این اثر لیاقت چنین توجهی را داشت، چون اثری درگیرکننده و به یادماندنی با بازی فوق‌العاده ناتالی پورتمن است.

پورتمن در این فیلم در دو نقش بازی می‌کند. اولی در نقش نینا سیر، یک رقاص باله با انگیزه‌ای شدید برای بازی در نقش قوی سیاه. دومی زمانی است که او بالاخره موفق به گرفتن این نقش می‌شود. او نقش رویایی خود را به دست می‌آورد اما در این پروسه، نه تنها به بدن خود ضربه زده، بلکه روحش را هم از دست می‌دهد.

Color Out of Space

فیلم Color Out of Space اولین اثر ریچارد استنلی بعد از قریب ۲۰ سال از عرضه فیلم فاجعه (اما یک جورایی سرگرم‌کننده) The Island of Dr. Moreau بود. این بار او توانست تمام احساست نامرسوم خود را در قابل فیلم به نمایش بکشد، به صورتی که اثر نهایی ترکیبی از ایده‌ها و بینش‌های او با آثار اچ.بی لاوکرفت است.  در واقع می‌توان فیلم Color Out of Space را همرده با فیلم Re-Animator، به عنوان یکی از بهترین اقتباس‌ها از آثار لاوکرفت نام برد.

داستان فیلم در مورد ناتان گاردنر (با بازی نیکولاس کیج) است که می‌خواهد خانواده‌ش را به مزرعه پدرش ببرد، پدری که به تازگی جانش را از دست داده است. وقتی یک شهاب سنگ در مزرعه‌شان فرود می‌آید و سپس ناپدید می‌شود، او و خانواده‌ش تحت تاثیر آثارعجیب و غریب این شی قرار می‌گیرند. در نهایت هر یک از اعضای خانواده توهماتی عجیب و غریب می‌بینند و مسائل به نحوی پیش می‌رود که وحشت سر تا پای شخصیت‌های داستان را فرا می‌گیرد.

Overlord

فیلم Overlord را می‌توان به چهار بخش تقسیم کرد، یک فیلم جنگی، یک فیلم با ارجاعات جان کارپتنری، یک فیلم در سبک وحشت جسمی و یک فیلم رازآلود. در نهایت فیلم Overlord موفق می‌شد در هر چهار بخش موفق ظاهر شود. Overlord شاید نزدیک‌ترین فیلم به The Thing، اثر جان کارپتنر است. برای مثال Overlord سعی می‌کند ارجاعات و شباهت‌های خود را در موسیقی و ویژوال‌های استایلیستیک به آثار کارپتنر نشان دهد و البته، یکی از نقش‌های اصلی فیلم هم فرزند کرت راسل است.

بستر داستانی این فیلم، یک تاریخ فرعی از جنگ جهانی دوم در مورد جوخه‌ای از سربازان آمریکایی است که پشت خط دشمن درست قبل از روز D-Day قرار دارند، اما معلوم می‌شود تهدیدهای بیشتری در این جنگ نسبت به چیزی که در نرماندی در جریان است وجود دارد. سربازان متوجه می‌شوند در واقع نازی‌ها در حال آزمایشاتی ترسناک و به دست آوردن سرمی هستند که پس از دستیابی به آن، دیگر فقط چند گلوله برای از پای درآوردن آن ‌ها کافی نیست.

Planet Terror

بهترین بخش فیلم Grindhouse شاید قسمت تریلرهای قلابی آن باشد (که البته بعداً تبدیل به فیلم‌های واقعی Thanksgiving و Machete شدند)، اما این دو فیلم نیمه‌شبی (در قالب یک فیلم) واقعاً فیلم‌های خوبی بودند. شاید فکر کنید بین فیلمی از تارانتینو و رابرت رودریگز، برنده فیلم تارانتینو خواهد، اما نه، چنین چیزی نیست.

فیلم Death Proof از کوئنتین تارانتینو در مقایسه با فیلم Planet Terror از رابرت رودریگز، بی حال و کسل کننده است. بر خلاف فیلم Death Proof که البته کرت راسل در نقش منفی داستان کمی از بی‌حالی آن می‌کاهد، فیلم Planet Terror رودریگز از همان اول تا آخر خوب است. در این فیلم زامبی محور رز مک‌گوان در نقش رقاصی ظاهر می‌شود که یک پایش قطع شده و آن را با یک اسلحه اتوماتیک جایگزین کرده است. حالا او از این قابلیتش استفاده می‌کند تا از توطئه‌ها و دسیسه‌های این منطقه زامبی‌زده سر در آورد.

Possessor

برندون کراننبرگ، پسر استاد فیلم‌های وحشت جسمی دیوید کراننبرگ، توانسته در فیلم Possessor از بازیگران به خوبی بازی بگیرد و از نظر بصری هم اثری فوق‌العاده خلق کند. در این فیلم آندره‌آ ریسبرو، کریستوفر ابوت، شان بین
به هنرنمایی می‌پردازند. برندون کراننبرگ در این فیلم ترس روانشناختی را با ژانر وحشت جسمی تلفیق می‌کند و با یک سناریو مناسب، تأثیر شگرفی روی مخاطب می‌گذارد.

در فیلم Possessor ریسبرو در نقش قاتلی به نام تاسیا واس بازی می‌کند، که با کنترل کردن بدن باقی افراد، به هدفی که می‌خواهد به قتل برساند، خود را نزدیک‌تر می‌کند. اما این پروسه تأثیرات منفی روی خود او و ذهنش گذاشته و افکار خشونت‌آمیزی وارد ذهنش می‌کند. این موضوع باعث مختل شدن زندگی خانوادگی و البته کارش می‌شود. دفعه بعدی که واس کنترل بدن فردی دیگر را به دست می‌گیرد، این همسانی بیشتر از آن چیزی که باید طول می‌کشد و به فاجعه‌ای برای خانواده واس تبدیل می‌شود.

Raw

به طور معمول فیلم‌های ژانر وحشت جسمی مناسب کسانی نیست که قلبی نحیف و روحیه‌ای لطیف دارند، اما فیلم Raw یک سور به آن‌ها زده و تماشای آن کاملاً باید برای چنین افرادی قدغن شود. این فیلم درام پا به سن گذاشتن را با سبک گروتسک فیلم‌های وحشت جسمی تلفیق کرده و اثری نامتعارف آفریده که ضربات شگفت‌آوری به ذهن و روحیه مخاطب فرود می‌آورد.

داستان این فیلم در مورد فرد گیاهخواری است که به مدرسه دامپزشکی می‌رود. در آن‌ جا او برای اولین بار طعم گوشت را می‌چشد و چنین تجربه‌ای باعث می‌شود او مستقیماً پس از لذت طعم گوشت حیوانات به سراغ گوشت انسان برود. این کار سبب تغییراتی در تجارب جنسی او نیز می‌شود و فجایایی برای پسرهایی به بار می‌آورد که شب‌ها را با او سپری می‌کنند.

The Skin I Live In

پدرو آلمودوار، کارگردان فیلم در مورد این اثر می‌گوید: «فیلمی ترسناک بدون جیغ‌زدن و هول‌زدگی». فیلم The Skin I Live In تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای مخاطب می‌آفریند و تأثیراتی روی او می‌گذارد که تا مدتی طولانی روی ذهن او خواهد ماند. در این فیلم آنتونیو باندراس در نقش یک جراح پلاستیک به نام رابرت لدگارد بازی می‌کند که در حال کار روی خلق کردن پوستی است که در مقابل سوختن مقاوم است. وقتی که می‌فهمند لدگارد نه فقط روی موش، بلکه آزمایشاتش را روی انسان‌ها هم انجام داده، روند کار او متوقف می‌شود.

لدگارد همچنین یک زن جوان به نمام «ورا» را برای آزمایش، اسیر کرده است. معلوم می‌شود که ورا تنها یکی از چند نفری است که لدگارد روی پوست او آزمایش انجام داده است. با این حال بهتر است هویت واقعی ورا برای کسانی که هنوز فیلم را مشاهده نکرده‌اند مخفی بماند.

Slither

فیلم Slither اولین اثر جیمز گان رئیس کنونی جهان سینمایی DC است که هواداران خاص خود را دارد، فیلمی منزجر کننده و مخصوص اوقات نیمه شب. گان در این اثر اولیه خود نشان می‌دهد که هنر عجیبی در تلفیق ژانرهای مختلف دارد، به طوری که این تلفیق باعث نشود تا اثر نهایی قابل شناخت برای هواداران ژانرهای تلفیق شده نباشد و همچنان برای آن‌ها آشنایی داشته باشد. در این اثر هنرمندان مورد علاقه جیمز گان یعنی ناتان فیلیون، الیزابت بنکس، گرگ هنری و مایکل روکر به هنرنمایی می‌پردازند.

بنکس و روکر در این فیلم در نقش یک زوج ظاهر می‌شوند. انگل‌های روی شهاب‌سنگی که به زمین برخورد کرده، باعث می‌شود تا این زوج از یکدیگر دور بیافتند. پس از این که شهاب سنگ در شهری دور به زمین برخورد می‌کند و برخی از مردم با خوردن حلزون تبدیل به زامبی می‌شوند، این وظیفه رئیس پلیس (با بازی فیلیون) است که از چرایی این ماجرا سر در آورد. حالا استارلا گرانت (با بازی بنکس) باید روح شوهرش را نجات کند حتی اگر بدنش به طور کامل توسط انگل ویران شده باشد.

Teeth

خیلی دل و جرئت می‌خواهد تا در اثری به داستان فولکلور واژن دندان‌دار بپردازید. برای این کار اثر باید تعادل لحن خوبی داشته باشد تا بتواند کلیت خوبی را در قالب یک داستان منسجم به مخاطب عرضه کند. خوشبختانه فیلم ترسناک کمدی Teeth دقیقاً همین کار را می‌کند و در عین حالی که خود را زیاد جدی نمی‌گیرد، باعث نمی‌شود که روایتش سمت و سویی احمقانه به خود بگیرد.

داستان این فیلم در مورد جس ویکسلر داون، یک باکره با عزت نفس بالا است که با پسری ملاقات می‌کند و مایل است باکرگی خود را توسط او از دست دهد. اما وقتی که این کار را می‌کند، می‌فهمد داستان قدیمی واژن دندان‌دار دروغ نبوده و کاملاً واقعی است. واقعیتی متعلق به خود او.

Upgrade

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۸ که کمتر از چیزی که باید  از آن تقدیر شده است. فیلم Upgrade اثری فوق‌العاده است که در آن کارگردان لی ونل توانایی و استعدادهای خود را به رخ می‌کشد. لی ونل که در آینده کارگردان فیلم‌های The Invisible Man و Wolf Man می‌شود، در این جا اثری می‌آفریند که در آن ژانر سایبرپانک به ملاقات جان ویک در اثری به سبک وحشت جسمی می‌رود، و نتیجه کار میخکوب شدن مخاطب در طول مدت زمان نمایش فیلم است.

در این فیلم لوگان مارشال-گرین در نقش گری تریس ظاهر می‌شود، مردی که در سال ۲۰۴۶ و در دنیایی ساخته شده بر پایه تکنولوژی زندگی می‌کند . او از هر چیزی که باعث ساز و کار دنیا به این شکل شده، بیزار است. پس از این که به علت خفت‌گیری و در اثر هراس وارده به او، فلج می‌شود، گری یک تراشه در خود قرار می‌دهد که نه تنها توانایی راه رفتن را به او برمی‌گرداند، بلکه به او قدرت‌های فرابشری می‌دهد. این کار بهایی سنگین و فیزیکی زیادی برای او دارد، اما نه در حد بلایی که قرار است بر سر کسانی بیاورد که این کار را با او کردند.

منبع

دانلود آهنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

لینک های مفید