logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

اخبار کوتاه

چرا کمپانی Nothing برند Essential را خرید اما هرگز استفاده نکرد؟‌

خانه » چرا کمپانی Nothing برند Essential را خرید اما هرگز استفاده نکرد؟

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-06-12

کارل پی، مدیرعامل کمپانی Nothing، پس از چهار سال دلیل خرید برند Essential و عدم استفاده از آن را توضیح داد.

قیمت روز گوشی های بازار ایرانقیمت روز گوشی های بازار ایران

به گزارش تکراتو و به نقل از gizmochina، بیش از چهار سال از زمانی که شرکت Nothing برند Essential را خرید، می‌گذرد. حالا کارل پی، مدیرعامل این شرکت، بالاخره درباره دلیل این خرید و این‌که چرا هیچ‌گاه از این برند استفاده نشد، توضیح داده است.

در ویدیویی هفت دقیقه‌ای که به‌تازگی در کانال یوتیوب Nothing منتشر شده، پی جزئیات پشت این تصمیم را شرح می‌دهد و می‌گوید که در ابتدا قصد داشتند محصولات خود را با نام Essential عرضه کنند.

به گفته پی، تیم Nothing واقعا تصمیم داشتند محصولات خود را با نام Essential وارد بازار کنند. او این نام را ساده و شیک توصیف کرد، و همین باعث شد آن‌ها همه دارایی‌های برند Essential را بخرند؛ از جمله دامنه Essential.com، علامت‌های تجاری و حساب‌های رسمی در شبکه‌های اجتماعی.

اما با وجود همه تلاش‌ها و منابع صرف‌شده، استفاده از نام Essential خیلی زود کنار گذاشته شد. پی گفت که تیم به این نتیجه رسید که این کار می‌تواند باعث سردرگمی کاربران شود، چون برند Essential قبلا با یک شرکت دیگر در زمینه گوشی شناخته شده بود. او گفت: ما نمی‌خواستیم بازار را به اشتباه بیندازیم که این یک احیای برند قبلی است.

پی درباره مبلغی که برای خرید برند پرداخت شده، چیزی نگفت و اعلام کرد که به خاطر توافق محرمانه نمی‌تواند عددی را افشا کند.

نکته جالب دیگر این‌که نام Stone هم برای مدتی کوتاه به‌عنوان گزینه مطرح بود، پیش از آن‌که نهایتا Nothing انتخاب شود. پی گفت که همانند Nothing، نام Stone هم عمدا مبهم انتخاب شده بود.

با این حال او معتقد است موفقیت یک شرکت فناوری به نام برند وابسته نیست. او گفت: Apple هم فقط نام یک میوه است. چیزی که در نهایت اهمیت دارد، کیفیت محصول است.

در این ویدیو همچنین نگاهی نادر به پروژه‌ی رهاشده‌ای به نام Project Gem انداخته شد؛ نمونه‌ای اولیه از گوشی هوشمند که توسط Essential طراحی شده بود اما هیچ‌گاه به بازار نرسید. این دستگاه باریک و کشیده بود و صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر عجیب ۴ به ۱ داشت، همراه با کیبوردی که به صورت عمودی چیده شده بود.

با اینکه Nothing در نهایت نام Essential را برای محصولاتش استفاده نکرد، اما به‌نظر می‌رسد بخشی از هویت این برند به‌صورت پنهانی برگشته است.

در Nothing Phone (3a) و Phone (3a) Pro دکمه‌ای فیزیکی با نام Essential Key وجود دارد که با فشار دادن آن، فضای نرم‌افزاری‌ای به نام Essential Space فعال می‌شود. به‌نظر می‌رسد این روش هوشمندانه‌ای برای استفاده غیرمستقیم از نام Essential باشد… یا حداقل برداشت ما این است.

منبع

دانلود آهنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری