logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

اخبار کوتاه

پیشتازی ویوو، افت سامسونگ و رشد چشمگیر اپل در بازار گوشی هند‌

خانه » پیشتازی ویوو، افت سامسونگ و رشد چشمگیر اپل در بازار گوشی هند

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-10-21

در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۵، ویوو صدرنشین بازار هند شد، سامسونگ افت کرد و اپل با رشد خیره‌کننده فروش خود را افزایش داد.

قیمت روز گوشی های بازار ایرانقیمت روز گوشی های بازار ایران

به گزارش تکراتو و به نقل از phonearena، بازار گوشی‌های هوشمند هند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۵ وضعیت چندان درخشانی نداشت، اما در میان پنج برند برتر این کشور، دو شرکت توانستند عملکردی فراتر از انتظار داشته باشند.

طبق گزارش تازه موسسه آم‌دیا، در فاصله ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۵ حدود ۴۸.۴ میلیون گوشی هوشمند در هند عرضه شد.

سهم اپل از این رقم تنها ۱۰ درصد بود، در حالی که سامسونگ ۱۴ درصد از بازار را در اختیار داشت و ویوو با سهم ۲۰ درصدی توانست از سامسونگ پیشی بگیرد و در جایگاه نخست قرار گیرد.

با وجود این آمار، اپل یکی از برندگان اصلی بازار هند محسوب می‌شود، چراکه فروش آیفون در این کشور نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

در مقابل، فروش سامسونگ نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۴ حدود ۹ درصد کاهش یافته است. سال گذشته سامسونگ در همین بازه زمانی ۷.۵ میلیون دستگاه فروخته بود، اما امسال این رقم کاهش یافته است.

در مجموع، سامسونگ همچنان جایگاه دوم خود را حفظ کرده و پس از ویوو قرار دارد، در حالی که اپل، شیائومی و اوپو در رتبه‌های بعدی هستند.

ویوو نیز رشد سالانه ۱۹ درصدی را تجربه کرده، اما این رقم در مقایسه با جهش ۴۷ درصدی اپل چندان قابل توجه نیست. برندهایی مانند موتورولا و ناتینگ نیز خارج از پنج برند برتر، رشد قابل توجهی به ترتیب ۵۳ و ۶۶ درصدی داشته‌اند.

با وجود موفقیت اپل، احتمال صدرنشینی این شرکت در بازار هند در سه‌ماهه پایانی سال کم است. هرچند انتظار می‌رود اپل در سطح جهانی عملکرد بهتری داشته باشد، اما در هند رقابت با برندهایی مانند ویوو، شیائومی، سامسونگ و اوپو بسیار دشوار خواهد بود.

اپل برای نخستین‌بار در پایان سال ۲۰۲۴ توانست وارد جمع پنج برند پرفروش هند شود و حالا در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۵ رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

رشد اپل در هند عمدتاً به لطف مدل‌های مقرون‌به‌صرفه خانواده آیفون ۱۵ و آیفون ۱۶ بوده است. مدل پایه آیفون ۱۷ نیز در بازار هند، چین و آمریکا فروش خوبی داشته، هرچند مدل‌های حرفه‌ای‌تر آن با سرعت کمتری محبوب می‌شوند.

سامسونگ همچنان با مدل‌های میان‌رده‌ای مانند گلکسی S24 FE و S25 FE موفق است، اما گوشی‌های ارزان‌قیمت سری گلکسی A و پرچمداران سری گلکسی S25 نتوانسته‌اند نظر کاربران را جلب کنند. در سوی دیگر، موفقیت ویوو ناشی از تنوع محصولات و سیاست‌های تهاجمی در فروش حضوری عنوان شده است.

با این حال، رشد برندهای ویوو، اپل، موتورولا و ناتینگ نتوانست وضعیت کلی بازار را بهبود دهد. در مجموع، میزان عرضه گوشی در هند تنها ۳ درصد بیشتر از سال گذشته بوده و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که سه‌ماهه پایانی سال ممکن است با افت ملایمی همراه شود.

به گفته تحلیلگران، تنوع در سبد محصولات کلید موفقیت برندها در بازار هند است. این موضوع نه‌تنها در مورد ویوو، بلکه درباره موتورولا با سری Moto G و Edge 60 و همچنین اپل با گستره متنوع آیفون‌ها نیز صدق می‌کند.

این الگو در بازارهای دیگر مانند چین، اروپای غربی و حتی ایالات متحده نیز دیده می‌شود و نشان می‌دهد که تنوع، مهم‌ترین عامل رشد در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است.

منبع


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

لینک های مفید