پورشه مدل جدید 911 توربو S را با موتور هیبریدی قدرتمند و شتاب خیرهکننده ۰ تا ۶۰ مایل در ۲.۴ ثانیه معرفی کرد.
به گزارش تکراتو و به نقل از arstechnica، پورشه امروز در نمایشگاه IAA Mobility در مونیخ آلمان، مدل جدید 911 توربو S را رونمایی کرد.
این نسخه قدرتمندترین 911 تاکنون است و احتمالاً سریعترین شتاب صفر تا ۶۰ مایل را دارد که تنها در ۲.۴ ثانیه محقق میشود. راز این عملکرد در یکی از پیشرفتهترین پیشرانههای هیبریدی موجود است.
به جای افزودن یک موتور الکتریکی به 911 موجود، پورشه یک موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت کاملاً جدید طراحی کرده و برخی قطعات جانبی موتور را که پیشتر با تسمه راهاندازی میشدند، با باتری ۴۰۰ ولت خودرو تغذیه میکند.
این سیستم ابتدا در 911 GTS T-Hybrid معرفی شد و یک توربوشارژر الکتریکی داشت که مانند MGU-H در خودروهای فرمول یک عمل میکند و به سرعت تا ۱۲۰ هزار دور در دقیقه میرسد تا تاخیر گازگیری حذف شود و انرژی اضافی توربین را به باتری ۱.۹ کیلوواتساعت بازگرداند.
در مدل 911 توربو S ۲۰۲۶ دو توربوشارژر الکتریکی به کار رفته است. همچنین یک موتور همزمان دائمالکار ۵۳ اسب بخاری در گیربکس هشت سرعته دوکلاچه نصب شده است.
مجموع قدرت خودرو ۷۰۱ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتر است که زمان صفر تا ۶۰ مایل را به ۲.۴ ثانیه کاهش میدهد و رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۸.۴ ثانیه طول میکشد، نیم ثانیه سریعتر از مدل ۲۰۲۵.
با وجود افزایش ۸۲ کیلوگرمی وزن، این خودرو در پیست نوربرگرینگ سریعتر از توربو S غیر هیبریدی است. در تستهای گذشته، یک 911 توربو S هیبریدی با رانندگی یورگ برگمایستر پیست ۲۰.۸ کیلومتری را در ۷ دقیقه و ۳.۹۲ ثانیه طی کرد که ۱۴ ثانیه سریعتر از مدل قبلی بود.
سیستم هیبریدی ۴۰۰ ولتی همچنین امکان نصب میلهای ضد لغزش الکتروهیدرولیک جدید را فراهم کرده که سریعتر از سیستم هیدرولیک خودروهای غیر هیبریدی عمل میکنند.
فرانک موزر، معاون پورشه در خطوط مدل 911 و 718 میگوید: 911 توربو S کاملترین و چندکاربردیترین راه برای رانندگی با پورشه است و در کنار راحتی و قابلیت شخصیسازی بالا، عملکردی سریعتر از نسل قبلی دارد.
قیمت این خودرو نیز بالا است و مدل کوپه آن از ۲۷۰ هزار و ۳۰۰ دلار و نسخه کابریولت از ۲۸۴ هزار و ۳۰۰ دلار شروع میشود. پورشه اعلام کرده تحویل خودروها از بهار آغاز خواهد شد.