logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

اخبار تکنولوژی

پورشه: تایکان بهترین خودروی برقی دنیاست‌

خانه » پورشه: تایکان بهترین خودروی برقی دنیاست

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-07-07

بعید است مقام ارشدی از یک شرکت خودروسازی درباره محصولی که تولید می‌کند، اظهار نظر منفی داشته باشد. منطقی است که کسی بخواهد کالای تحت فروش شرکت خود را ستایش کند، اما با این حال، اظهارات رئیس جدید پورشه در آلمان ما را غافلگیر کرد. او گفت: «از نظر من، تایکان بهترین خودروی برقی دنیاست.»

رابرت آدر از اول ماه می به‌عنوان مدیرعامل پورشه آلمان منصوب شد. او در گفت‌وگویی با نشریه Automobilwoche اذعان کرد که تولید Taycan به دلیل تقاضای کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده نیاز به تعدیل داشته است. فروش این مدل در سال گذشته با افتی ۴۹ درصدی مواجه شد. پورشه این کاهش را به فرآیند تغییرات در نسخه فیس‌لیفت نسبت داد اما در عین حال پذیرفت که «حرکت به‌سوی برقی‌سازی، به‌طور کلی کندتر از انتظارات پیش می‌رود.» در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵، میزان تحویل‌ها نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۴، یک درصد افت داشته است.

آدر اتهامی مبنی بر این‌که پورشه در حال «عملاً تحمیل تایکان به بازار» است—که به نقل از برخی نمایندگان فروش آلمانی در مصاحبه مطرح شده بود—را رد کرد. او ادعا کرد که وضعیت تایکان به آن اندازه که تصور می‌شود نامطلوب نیست و اشاره کرد که این خودرو در بازار سدان‌های برقی آلمان، سهمی ۲۰ درصدی دارد؛ هرچند اعتراف کرد که خود این بخش از بازار، کوچک‌تر از آن چیزی است که شرکت انتظار داشت.

پورشه تایکان 2021

اما گام بعدی چیست؟ تایکان در سال ۲۰۲۴ تحت به‌روزرسانی قابل‌توجهی قرار گرفت، با این حال این سدان برقی به ششمین سال حضورش در بازار نزدیک می‌شود. سارا رضوی، مدیر سامانه‌های شارژ و انرژی این خودرو، از همین حالا به‌صورت ضمنی به عرضه نسل دوم با بُرد بیشتر اشاره کرده است. او اذعان داشت که پلتفرم J1 که با آئودی E-Tron GT مشترک بوده، بی‌تردید دارای محدودیت‌هایی است و افزود که احتمالاً باتری‌های حالت‌جامد تا زمان عرضه آماده نخواهند بود.

پیش از آن‌که Taycan فعلی کنار گذاشته شود، باید با رقیب جدیدی از سوی مرسدس روبه‌رو شود. کانسپت AMG GT XX پیش‌نمایشی از یک سدان برقی اسپرت جدید است که رقیبی شایسته به‌نظر می‌رسد. با این حال، هر دو برند لوکس آلمانی از برنامه‌های بلندپروازانه برقی خود عقب‌نشینی کرده‌اند. طبق گفته مدیرعامل پورشه، الیور بلوم، این شرکت تولید مدل پانامرا با موتور درون‌سوز را تا میانه‌های دهه ۲۰۳۰ ادامه خواهد داد. هم‌زمان، مرسدس-AMG نیز در حال توسعه یک پیشرانه V-8 جدید است که قصد دارد تا سال‌های آینده آن را عرضه کند.

این دو شرکت بزرگ توانایی آن را دارند که به‌سرعت مسیر خود را تغییر دهند و مطابق خواسته‌های مشتریان عمل کنند. اکنون بیش از هر زمان روشن است که خودروهای درون‌سوز و مدل‌های برقی ناگزیرند برای مدت طولانی در کنار هم به حیات ادامه دهند. پورشه نیز این واقعیت را پذیرفته که گذار به برقی شدن، بیشتر از آن‌چه تصور می‌شد زمان خواهد برد؛ به همین دلیل در حال بررسی افزودن نسخه‌های بنزینی به مدل‌هایی است که پیش‌تر تنها برای برقی بودن برنامه‌ریزی شده بودند. با این حال، افزودن پیشرانه درون‌سوز به نسل بعدی تایکان منطقی نخواهد بود، چراکه با مدل پانامرا هم‌پوشانی پیدا خواهد کرد.

منبع خبر

دانلود آهنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری