گزارش جدید نشان میدهد کمپانی هواوی در نهماهه نخست سال میلادی، بیش از دو سوم بازار گوشیهای تاشو چین را در اختیار گرفته است.


به گزارش تکراتو و به نقل از gsmarena، براساس تازهترین گزارش مؤسسه IDC، هواوی از ماه ژانویه تا سپتامبر امسال با سهم چشمگیر ۶۸.۹ درصدی، صدرنشین بلامنازع بازار گوشیهای تاشو در چین بوده است.
در جایگاه دوم آنر با سهم ۱۱.۲ درصد قرار دارد و پس از آن، ویوو با ۵ درصد، اوپو با ۴.۹ درصد و سامسونگ با ۴.۳ درصد در رتبههای بعدی دیده میشوند.
حضور سامسونگ در جمع پنج برند برتر در این بخش جالب توجه است، زیرا این شرکت در بازار کلی گوشیهای هوشمند چین سهم بسیار اندکی دارد.
با این حال، به نظر میرسد کاربران چینی استقبال خوبی از مدل گلکسی Z Fold7 داشتهاند. بازار گوشیهای تاشو چین در سهماهه سوم سال به ۲.۶۳ میلیون دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۸ درصد رشد داشته است.
در مجموع سه فصل نخست سال، تعداد کل گوشیهای تاشو عرضهشده در چین به ۷.۶۲ میلیون دستگاه رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۴.۳ درصد افزایش را نشان میدهد. بر اساس این روند، مؤسسه IDC پیشبینی میکند تا پایان سال میزان عرضه گوشیهای تاشو در چین به حدود ۱۰ میلیون دستگاه برسد.
IDC همچنین اعلام کرده که گوشیهای تاشو به سرعت در حال تبدیل شدن از یک محصول خاص برای کاربران اولیه به دستگاهی پرکاربرد و رایج هستند. این تغییر بهویژه به لطف پیشرفتهای اخیر در کاهش ضخامت و وزن نسل جدید این دستگاهها رخ داده است.