``
logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

اخبار کوتاه

نقشه راه بازی سازی برای برنامه نویسان یا چطور بازی ساز شویم؟‌

avatar
Author

نویسنده


  • 2024-12-07

[

اگر مثل ده‌ها میلیون نفر دیگر در سراسر جهان عاشق بازی‌های ویدیویی هستید و همچنین قدرت حل مسئله و خلاقیت بالایی دارید، بازی‌سازی می‌تواند همان شغل و مهارت ایده‌آلی باشد که به دنبالش می‌گردید. توسعه‌دهنده بازی معمولا مهارت‌‌های فنی را با خلاقیت بی‌حد و حصر در می‌آمیزد و به خاطر این کار، درآمد قابل توجهی هم کسب می‌کند . اما بازی‌سازان دقیقا چه می‌کنند و نقشه راه بازی‌سازی چه مراحلی را در بر می‌گیرد؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا دقیقا همین مسیر را با یکدیگر بررسی کنیم.

مهارت‌های کلیدی بازی‌سازان

برنامه‌نویسی: کدنویسی برای مکانیک‌های بازی، رفتار هوش مصنوعی و رابط کاربری بازی.
همکاری: مشارکت نزدیک با هنرمندان، طراحان و تهیه‌کنندگان برای درهم‌آمیختن عناصر بصری، صوتی و داستانی بازی
توسعه برای پلتفرم‌های مختلف: بازی‌ها برای گستره وسیعی از پلتفرم‌ها ساخته می‌شود، از جمله کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های خانگی (مثل ایکس باکس و پلی‌استیشن) و دیوایس‌های موبایل (اندروید و ios)
بهینه‌سازی: حصول اطمینان از اجرای روان بازی روی سیستم‌های گوناگون از طریق بهینه‌سازی عملکرد و رسیدگی به چالش‌های فنی
تست و ایرادیابی: شناسایی و برطرف‌سازی باگ‌ها برای حفظ کیفیت گیم‌پلی (Gameplay)

ابزارها و تکنولوژی‌های بازی‌سازان

موتور Unity: آمارها نشان می‌دهند که ۳۹ درصد بازی‌سازان سراسر جهان از موتور یونیتی استفاده می‌کنند و این محبوبیت عمدتا به خاطر قابلیت‌های کراس‌پلتفرم و فروشگاه Asset غنی یونیتی است.
موتور Unreal: بیش از ۲۸ درصد توسعه‌دهندگان بازی به سراغموتور Unreal می‌روند تا به بالاترین سطح از گرافیک و محیطی قدرتمند برای توسعه دسترسی یابند.
سی پلاس پلاس و سی شارپ: این دو زبان از مهم‌ترین زبان‌ها در فرایند توسعه بازی به حساب می‌آیند، چرا که پرفورمنس و انعطاف بسیار بالا از خود به نمایش می‌گذارند.

دانستنی‌های پیرامون صنعت ویدیوگیم

صنعت جهانی ویدیوگیم تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ارزشی معادل ۲۵۶ میلیارد دلار می‌رسد و این رشد به لطف بازی‌های موبایل و ورزش‌های الکترونیک (eSports) خواهد بود.
بازی‌سازان معمولا به صورت تیمی فعالیت می‌کنند و بزرگ‌ترین استودیوها نیز می‌توانند بین چند صد تا چند هزار کارمند داشته باشند که پروژه‌هایی بزرگ را پیش می‌برند.
انتظار می‌رود در فاصله زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ میلادی، تقاضا برای مشاغل مرتبط با بازی‌سازی تا ۱۱ درصد رشد کند که این یعنی با سرعتی بالاتر از میانگین دیگر مشاغل به رشد خواهد رسید.

به صورت کلی باید گفت که نقشه راه بازی سازی تماما راجع به به‌دست آوردن تخصص فنی و قرار دادن آن کنار خلاقیت است تا بتوان تجارب تعاملی سرگرم‌کننده برای میلیون‌ها نفر تدارک دید.

بازیساز کیست ؟

بازی‌سازان معمولا ابعاد مختلف فرایند ساخت بازی‌های ویدیویی را پیش می‌برند و برای مثال ممکن است مسئولیت طراحی ابعاد بصری، رابط کاربری و یا منطق بازی را برعهده داشته باشند. آن‌ها ایده‌ها، عناصر داستانی و همینطور مهم‌ترین تصمیمات طراحی را از طراحان بازی (Game Designers) دریافت می‌کنند و سپس آن‌ها را به شکل تجاربی قابل بازی برای گیمرها درمی‌آورند.

بنابراین توسعه‌دهنده بازی را می‌توان متخصصی در طراحی، توسعه و پیا

ده‌سازی بازی‌های ویدیویی توصیف کرد. این افراد مهارت‌های گسترده در کار با زبان‌های برنامه‌نویسی و ابزارهای ضروری برای تبدیل کردن مفاهیم اولیه به بازی‌های واقعی دارند. توسعه‌دهندگان بازی با هنرمندان، طراحان و تهیه‌کنندگان وارد همکاری می‌شوند و تجارب تعاملی خود را به پلتفرم‌های مختلف مانند کنسول‌های خانگی، کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های موبایل می‌آورند.

از مهم‌ترین مسئولیت‌های توسعه‌دهنده بازی می‌شود به نوشتن کد مکانیک‌های بازی‌، طراحی رابط کاربری، طراحی هوش مصنوعی و حصول اطمینان از روان بودن گیم‌پلی و جذاب‌ بودن داستان‌سرایی است. این افراد ضمنا باید پرفورمنس بازی‌ها را بهینه‌سازی و باگ‌ها را رفع کنند تا لذت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین تجربه ممکن به گیمرها ارائه شود.

توسعه‌دهنده بازی چه وظایفی دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، بازی‌سازان و توسعه‌دهندگان مسئولیت طراحی، توسعه و پیاده‌سازی ویدیوگیم‌ها را روی پلتفرم‌های مختلف برعهده می‌گیرند. برای اینکه فرایند بازی‌سازی به روان‌ترین شکل پیش برود، این افراد باید مهارت‌های گوناگون بیاموزند و به وظایف متعدد رسیدگی کنند.

مفهوم‌سازی و طراحی:

همکاری با طراحان بازی برای مفهوم‌سازی ایده‌های پشت بازی و تبدیل کردن آن‌ها به مشخصه‌های فنی
ساخت مکانیک‌ها، قوانین و خطوط داستانی به شکلی همسو با چشم‌اندازی کلی بازی

برنامه‌نویسی:

کدنویسی و ایرادیابی از طریق زبان‌هایی مانند سی‌ پلاس پلاس، سی شارپ و جاوا و پیاده‌سازی قابلیت‌های بازی مانند مکانیک‌های گیم‌پلی، رابط کاربری و هوش مصنوعی
بهره‌گیری از فریم‌ورک‌ها و موتورهای بازی‌سازی مانند (Unreal Engine) برای ساخت محیط‌های تعاملی و حصول اطمینان از روان بودن گیم‌پلی

کار هنری و صوتی:

یکپارچه‌سازی ابعاد هنری، انیمیشن‌ها و عناصر صوتی با موتور بازی‌سازی
همکاری با هنرمندان، انیماتورها و طراحان صدا برای دستیابی به بهترین و یکدست‌ترین تجربه ممکن از عناصر صوتی و بصری

تست و بهینه‌سازی:

ترتیب دادن تست‌هایی سختگیرانه برای شناسایی و برطرف‌سازی باگ‌ها، گلیچ‌ها و مشکلات گوناگون پرفورمنس که روی کیفیت گیم‌پلی تاثیر می‌گذارند
بهینه‌سازی پرفورمنس بازی از طریق تنظیم کد، متعلقات (Assets) و منابع
افزایش سرعت و بهره‌وری و بهبود تجربه کاربر

همکاری و مدیریت پروژه:

همکاری با تیم طراحان، هنرمندان، تهیه‌کنندگان و تسترها در سراسر فرایند توسعه
پیروی از برنامه‌زمانی و اهداف پروژه و حصول اطمینان از رسیدن به دستاوردهای مختلف و همینطور تاریخ عرضه نهایی

یادگیری و نوآوری مداوم:

همگام باقی‌ ماندن با آخرین ترندها، تکنولوژی‌ها و رویکردها در صنعت ویدیوگیم
نوآوری و آزمون‌و‌خطا با مکانیک‌های جدید گیم‌پلی، تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های داستان‌سرایی، با هدف ساخت تجارب منحصربه‌فرد و درگیرکننده برای بازیکن

پیاده‌سازی و پشتیبانی:

پیاده‌سازی بازی روی پلتفرم‌های گوناگون مانند کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های خانگی (پلی‌استیشن، ایکس باکس، نینتندو سوییچ) و گوشی‌های موبایل (اندروید و iOS)
پشتیبانی هرچه بیشتر بازی در دوران پس از عرضه، ارائه آپدیت و پچ (Patch) و پاسخ دادن به بازخوردها و مشکلات بازیکنان

نقش‌ها و مسئولیت‌های بازی سازان

پیش از اینکه به نقشه راه بازی سازی برسیم و مراحل بازی سازی را به صورت گام به گام توضیح دهیم، باید این را درک کنید که ماهیت کار بازی‌ساز و توسعه‌دهنده بازی، مستقیما وابسته به ابعاد شرکت و تخصص‌های اوست. در شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است نقش‌هایی تخصصی‌تر ایفا و صرفا روی جنبه‌های مشخصی از بازی کار کنید. از سوی دیگر اما اگر به شرکت‌های کوچک‌تر بروید، معمولا باید به فرایند‌های گوناگون رسیدگی کنید و یک به جنبه محدود نخواهید شد.

برخی از فعالیت‌های روزمره‌ای که توسعه‌دهندگان بازی با آن‌ها سر و کار دارند را در ادامه آورده‌ایم:

ایده‌پردازی برای طراحی بازی
تبدیل کردن مفاهیم بصری به کد
پروتوتایپ‌سازی، بازنگری و بهبود گیم‌پلی
همکاری با طراحان، تهیه‌کنندگان، هنرمندان و تحلیلگران کیفیت
حصول اطمینان از اجرا روان بازی روی پلتفرم‌های گوناگون
بازخوانی کدهای قبلی و بهبود دادن آن‌ها
تطبیق دادن بازی‌ها یا عناصر موجود در آن‌ها با سیستم‌های متفاوت

نقشه راه بازی سازی یا چطور بازی ساز شویم؟

در ادامه راهنمایی جامع در اختیارتان می‌گذاریم که به شما در پیمودن مسیر بازی‌ساز شدن کمک می‌کنند. اگرچه هر بخش را کوتاه نگه داشته‌ایم، اما تمام گام‌های ضروری را به شما خواهیم گفت.

۱. یادگیری مبانی برنامه‌نویسی

برای شروع کار را با مبانی و مفاهیم زبان‌های برنامه‌نویسی شروع کنید:

زبان‌ها: ابتدا به سراغ آموزش پایتون و سی پلاس پلاس بروید که انعطاف‌پذیری و کاربرد فراوان در بازی‌سازی دارند.
ساختمان داده و الگوریتم‌ها: ساختمان‌های داده ضروری (آرایه‌ها و فهرست‌های لینک‌شده) را درک کنید و سپس به سراغ دانستنی‌های پیرامون الگوریتم (مانند منظم کردن و جستجو) را فرا بگیرید.

برای آموزش برنامه نویسی از صفر و به شکلی اصولی و همینطور کسب مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌های آنلاین برنامه نویسی وبسایت‌هایی مانند کوئرا و فرادرس شرکت کنید.

۲. درک ریاضیات پشت بازی‌ها

در مرحله بعد به سراغ مفاهیم ریاضیاتی مرتبط به بازی سازی بروید:

جبر خطی: راجع به بردارها (Vectors)، ماتریس‌ها (Matrices) و دگرگون‌سازی (Transformation) در گرافیک سه‌بعدی و فیزیک بازی مطالعه کنید.
هندسه: راجع به مبانی هندسه، تقاطع‌ها (Intersections) و الگوریتم‌های فضایی (Spatial Algorithms) بیاموزید.

۳. آشنایی با ابزارهای بازی سازی

در مرحله بعدی از نقشه راه بازی سازی باید یک موتور بازی‌سازی و محیط توسعه انتخاب کنید و بر آن‌ها مسلط شوید:

موتور Unity: این موتور گزینه‌ای ایده‌آل برای تازه‌کاران است و رابط کاربرپسند، همراه با مستندات کامل دارد. کار را رابط کاربری یونیتی را بیاموزید، با اسکریپت‌نویسی به زبان سی شارپ آزمون‌وخطا کنید و جریان‌های کاری توسعه برای بازی‌های دوبعدی و سه‌بعدی را یاد بگیرید.
موتور Unreal: این موتور به ارائه پیشرفته‌ترین توانایی‌های گرافیکی و انعطاف‌پذیری در ساخت بازی‌های کلان‌بودجه (AAA) مشهور است. توانایی‌های این موتور در رندر گرفتن را بررسی کنید، اسکریپت‌نویسی بصری از طریق قابلیت Blueprint را بیاموزید و به سراغ فیزیک پیشرفته برای بازی‌ها بروید.

۴. یادگیری قواعد طراحی بازی

در گام چهارم لازم است مبانی طراحی بازی و مکانیک‌ها را درک کنید:

معماری بازی: راجع به لوپ بازی (Game Loop)، وضعیت‌ها (States) و الگوها (Patterns) در پیاده‌سازی موثر منطق بازی مطالعه کنید.
طراحی رابط کاربری (User Interface | UI): با طراحی رابط‌های کاربری نوآورانه، تجاربی بهتر در اختیار گیمر قرار می‌گیرد و بیشتر در گیم‌پلی غرق خواهد شد.

۵. گرافیک کامپیوتری و رندرینگ

بعد از درک مبانی طراحی بازی، نوبت به تسلط یافتن بر قواعد گرافیک کامپیوتری و افکت‌های بصری می‌رسد:

رابط برنامه‌نویسی گرافیکی: نقش OpenGL در DirectX را در رندر گرافیک سه‌بعدی و بهینه‌سازی پرفورمنس درک کنید.
شیدرها (Shaders): برنامه‌نویسی شیدر را بیاموزید تا قادر به ساخت عناصر نورپردازی، بافت‌ها (Textures) و افکت‌های بصری واقع‌گرایانه در بازی‌ها باشید.

۶. هوش مصنوعی بازی

پیاده‌سازی رفتارهای هوشمند و فرایندهای تصمیم‌گیری از مهم‌ترین ابعاد ساخت بازی‌های ویدیویی مدرن است:

الگوریتم‌های مسیریابی (Pathfinding Algorithms): به پژوهش روی الگوریتم‌هایی مانند *A بپردازید و کار با مش‌های ناوبری (Navigation Meshes) را برای حرکت بهینه شخصیت‌ها بیاموزید.
درخت‌های رفتار (Behavior Trees): رفتارهای خوش مصنوعی را با استفاده از ماشین‌های حالت سلسله مراتبی (Hierarchical State Machines) طراحی کنید و برای تعاملات پیچیده، درخت رفتار بسازید.

برای یادگیری اصولی هوش مصنوعی و تمام مهارت‌های ضروری برای ورود به بازار کار، پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌های هوش مصنوعی کوئرا شرکت کنید.

۷. ساخت بازی و پروژه

با ساخت و به پایان رساندن پروژه‌های گوناگون، مهارت‌هایی که به دست آورده‌اید را به کار ببندید:

با قدم‌های کوچک شروع کنید: بازی‌هایی بسیار ساده بسازید که اجازه می‌دهند پیاده‌سازی مکانیک‌ها را تمرین و تعاملات بازیکن را درک کنید.
پیچیدگی کار را افزایش دهید: به مرور پروژه‌هایی جاه‌طلبانه‌تر پیش ببرید و حد توانایی خود در طراحی و توسعه ویدیوگیم بسنجید.

۸. پیدا کردن تخصص و کسب دانش عمیق‌تر

در این مرحله از نقشه راه بازی سازی با بسیاری از ابعاد فنی آشنا شده‌اید و می‌توانید حوزه تخصص خود را انتخاب کنید. برای مثال:

برنامه‌نویسی گرافیکی: در این حوزه تمرکز روی تکنیک‌های رندرینگ (Rendering)، شیدرها و بهینه‌سازی پرفورمنس بازی است.
برنامه‌نویسی گیم‌پلی: این حوزه نیز بر برنامه‌نویسی هوش مصنوعی، شبیه‌سازی فیزیک و شبکه‌سازی برای بخش چندنفره (Multiplayer) متمرکز است.

۹. رزومه‌سازی و همکاری با افراد هم‌فکر

به مرور پروژه‌هایی جدی‌تر بسازید که برای نمایش توانایی‌های شما در رزومه شغلی مناسب باشند. همکاری با افراد هم‌فکر و تیم‌های کوچک و بزرگ را نیز فراموش نکنید:

گیت‌هاب (Github): در گیت هاب پورتفولیو (Portfolio) بسازید و کدها، پروژه‌ها و مشارکت‌هایی که در توسعه بازی‌های متن‌باز (Open-Source) داشته‌اید را به مردم نشان دهید.
گیم جم (Game Jam): در رویدادهای گیم جم شرکت کنید تا نه‌تنها توانایی‌های خود را به چالش بکشید، بلکه با همتایان خود آشنا شوید و نسخه‌های پروتوتایپ از بازی‌های نوآورانه بسازید.

۱۰. همگام ماندن با آخرین تغییرات و تعامل با کامیونیتی

در گذر زمان به مطالعه دائمی ترندهای صنعت گیم ادامه دهید و با جدیدترین ابزارها و رویکردها آشنا بمانید:

جوامع بازی‌سازی: به سراغ انجمن‌های اینترنتی مانند ردیت، سرورهای دیسکورد و گروه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی بروید، با باقی توسعه‌دهندگان ارتباط بگیرید و از تجارب آن‌ها بیاموزید.
یادگیری پیوسته: در دوره‌های آنلاین، بوت کمپ‌ها و ورکشاپ‌ها شرکت کنید و از کتاب‌ها و مقالات اینترنتی برای گسترش پیوسته دانش و تخصص خود کمک بگیرید.

۱۱. آمادگی برای ورود به مشاغل سطح مبتدی

با ورود به مشاغل واقعی و بازار کار، تجاربی عملی به دست می‌آورید و برای سمت‌های مهم‌تر و تاثیرگذارتر در مراحل بازی سازی آشنا می‌شوید:

کارآموزی: به دنبال کارآموزی یا مشاغل سطح مبتدی در استودیوهای بازی‌سازی، استودیوهای مستقل یا ایندی (Indie) و استارتاپ‌ها بگردید تا تجاربی دست اول به دست آورید.
شبکه‌سازی: به رویدادها، کنفرانس‌ها و میت‌آپ‌های گوناگون بروید تا با افراد مختلف ارتباط بگیرید و از فرصت‌های شغلی بالقوه باخبر شوید.

۱۲. پیشرفت شغلی هرچه بیشتر

در آخر باید به یادگیری و پروژه‌سازی در سمت‌های گوناگون ادامه دهید و پیشرفت هرچه بیشتر در مسیر شغلی داشته باشید:

تخصص: در مرحله پایانی نقشه راه بازی سازی می‌توانید به فکر تخصص هرچه بیشتر در حوزه‌هایی مانند واقعیت مجازی (Virtual Reality | VR) و واقعیت افزوده (Augmented Reality | AR)، معماری موتور بازی‌سازی یا سمت‌های ارشد در طراحی بازی باشید.
سمت‌های ارشد: به دنبال نقش‌هایی مانند توسعه‌دهنده ارشد، مدیر فنی یا تهیه‌کننده بازی باشید تا تجربه و تخصص هرچه بیشتر در نحوه مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی به دست آورید.

بازی‌سازان در چه دسته‌بندی‌هایی قرار می‌گیرند؟

صنعت ویدیوگیم بزرگ‌تر از همیشه شده و با توجه به اینکه در چه مقطعی از مسیر حرفه‌ای خود به سر می‌برید، چه مهارت‌هایی دارید و چه علایقی را دنبال می‌کنند، می‌توانید از سمت‌های گوناگون سر در آورید. تیم‌های بازی‌سازی و بازی‌سازان تک‌نفره معمولا در چهار دسته‌بندی کلی قرار می‌گیرند که آن‌ها را در جدول پایین بررسی کرده‌ایم. هرکدام از این دسته‌بندی‌ها مزایا خاص خود را به همراه می‌آورند و تاثیری قابل توجه روی نقشه راه بازی سازی می‌گذارند.

مثال‌ها
نقش
نوع بازی‌سازی

ناتی داگ (متعلق به سونی)، رترو استودیوز (متعلق به نینتندو)، آبسیدین انترتینمنت (متعلق به ایکس باکس(
بازی‌سازان به صورت داخلی، یک بازی برای پلتفرم یا کنسولی واحد می‌سازند
توسعه‌دهنده فرست‌پارتی

(First-Party)

استودیو GameFreak (سازنده سری بازی Pokemon برای نینتندو که کاملا متعلق به آن نیست)
به صورت انحصاری برای یک کنسول یا پلتفرم بازی می‌سازد (اما کاملا متعلق به صاحب کنسول یا پلتفرم نیست)
توسعه‌دهنده سکندپارتی

(Second-Party)

یوبیسافت، الکترونیک آرتس، اکتیویژن-بلیزارد
یا بازی‌ها توسط خودشان ساخته و منتشر می‌شود و یا برای دیگر ناشران بازی می‌سازند
توسعه‌دهنده تردپارتی

(Third-Party)

اریک بارون (سازنده Stardew Valley) و کریس سویر (سازنده Rollercoaster Tycoon)
بازی‌ها معمولا توسط یک نفر یا تیم‌های کوچک و با بودجه شخصی یا محدود ساخته می‌شوند
توسعه دهنده مستقل یا ایندی (Indie)

جمع‌بندی و سوالات متداول پیرامون نقشه راه بازی سازی

برای اینکه مراحل بازی سازی به شکلی موثر پشت سر گذاشته شوند، نیاز به مهارت‌های تحلیلی، مهارت‌های فنی عمیق، دانش شبکه‌سازی، یادگیری مداوم و از همه مهم‌تر، ثبات قدم دارید. در این مطلب، شما را با نقشه راه بازی سازی آشنا کردیم تا با ذهنیتی روشن‌تر به سمت اهداف خود قدم بردارید.

اگرچه این مطلب تک‌تک مهارت‌های مورد نیاز را پوشش نداده اما شما را در مسیر صحیح قرار می‌دهد و با هدایت شما به سمت دانستنی‌های ضروری، خودآموزی را آسان می‌کند. اکنون که مهارت‌های ضروری، نقش‌های رایج و موارد این چنینی را می‌شناسید، زمان آن رسیده که شروع به یادگیری و ساخت بازی‌های ساده کنید. سپس با نمایش مهارت‌های خود به کارفرمایان بالقوه، وارد پروژه‌های بزرگ‌تر و تیمی خواهید شد و در گذر زمان، بازی‌هایی معرکه خواهید ساخت.

توسعه‌دهنده بازی چقدر آزادی خلاقانه دارد؟

در شرکت‌ها و تیم‌های کوچک‌تر، هر نفر باید چندین نقش را برعهده بگیرد و بنابراین آزادی خلاقانه بیشتری خواهد داشت. معمولا هرچه تیم بزرگ‌تر می‌شود، هر یک از اعضا روی یکی از جنبه‌های بازی متمرکز خواهد بود و وظایف محدودتری دارد.

برای بازی سازی نیاز به کدنویسی به چه زبان‌هایی داریم؟

چهار زبان سی، سی پلاس پلاس، جاوا و پایتون مهم‌ترین زبان‌هایی هستند که باید برای بازی‌سازی مدرن بیاموزید.

ورود به بازار کار بازی‌سازی معمولا چقدر طول می‌کشد؟

در صورتی که آموزش‌های لازم را پشت سر بگذارید و مهارت‌های ضروری را به دست آورید، ورود به سمت‌های شغلی مرتبط به توسعه بازی بین ۲ الی ۴ سال زمان می‌برد. البته که می‌توانید با کارآموزی و سمت‌های سطح مبتدی نیز تجربه عملی پروژه‌سازی را کسب کنید.

درآمد توسعه‌دهنده بازی چقدر است؟

میانگین درآمد توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی در کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا و کانادا بالغ بر ۸۷ هزار دلار در سال است. صنعت گیمینگ به صورت همزمان نیاز به خلاقیت و دانش فنی دارد و به همین خاطر، درآمد قابل توجهی روانه جیب بازی‌سازان ساکن کشورهای توسعه‌یافته می‌شود.

چطور وارد حوزه توسعه بازی شویم؟

بازی‌سازان معمولا با کسب مدرک علوم کامپیوتر یا طراحی بازی وارد این حوزه می‌شوند. با این حال بوت کمپ‌های تخصصی و خودآموزی هم از دیگر انتخاب‌های محبوب به حساب می‌آیند. با پشت سر گذاشتن دوره کارآموزی در استودیوهای بازی‌سازی هم می‌توان خیلی زود تجاربی ارزشمند به دست آورد.

منبع ]


ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات (0)

هیچ نظری ثبت نشده است.


اشتراک گذاری