نسخه جدید مرورگر کروم اعلانهای سایتهایی که کمتر به آنها سر میزنید را بهصورت خودکار غیرفعال خواهد کرد.
به گزارش تکراتو و به نقل از phonearena، آیا از پر شدن گوشی و کامپیوترتان با اعلانهای بیوقفه خسته شدهاید؟ گوگل بهزودی در نسخه اندروید و دسکتاپ مرورگر کروم قابلیتی اضافه میکند که تعداد اعلانهای نمایش داده شده را بهطور خودکار کاهش میدهد.
با فعال شدن این ویژگی، کروم اعلانهای سایتهایی که کمتر بازدید میکنید را غیرفعال میکند. این سیستم با شناسایی سایتهایی که تعداد زیادی اعلان ارسال میکنند اما تعامل کاربران با آنها بسیار کم است، عمل میکند.
هنگامی که کروم اجازه اعلان سایتی را لغو میکند، پیغامی با عنوان “کروم اعلانها را برای شما غیرفعال کرد” نمایش داده میشود تا بدانید دیگر اعلان آن سایت را دریافت نمیکنید.
این قابلیت بخشی از Safety Check گوگل است که علاوه بر اعلانها، دسترسی مکان و دوربین و دیگر مجوزها را برای سایتهایی که کمتر بازدید میکنید، مدیریت میکند.
برای بازگرداندن این مجوزها میتوانید به تنظیمات > Safety Check رفته، دکمه View sites را بزنید و Restore را انتخاب کنید یا مستقیماً وارد سایت شده و دوباره دریافت اعلان را تایید کنید.
تستهای گوگل نشان داده که این ویژگی باعث کاهش چشمگیر بار اعلانها شده و تنها تغییر اندکی در تعداد کلی کلیک روی اعلانها ایجاد میکند.
نکته جالب این است که سایتهایی که اعلان کمتری ارسال میکنند، بیشتر بازدید میشوند. گوگل اشاره کرده کمتر از یک درصد اعلانهای وب با تعامل کاربران همراه هستند. این قابلیت برای برنامههای تحت وب (PWAs) که نصب شدهاند، فعال نیست.
برای بررسی و مدیریت مجوزها در کروم:
به تنظیمات کروم بروید، سپس Privacy and security > Site Settings > Permissions > Notifications را انتخاب کنید. در صفحه Safety Check میتوانید ببینید کدام سایتها لغو اشتراک شده و در صورت تمایل مجوزها را بازگردانید.
گوگل با این ویژگی فرض میکند اگر سایتی را کمتر بازدید میکنید، احتمالاً اعلانهای آن برایتان اهمیت ندارد و به این ترتیب از دریافت حجم زیاد اعلانها جلوگیری میشود. این قابلیت ممکن است هفته آینده یا با انتشار بروزرسانی جدید اندروید در دسترس قرار گیرد.