[
لوگوی OpenAI تغییر کرد؛ OpenAI دست به یک تغییر هویت بصری گسترده زده و از لوگو و تایپفیس جدید خود با نام OpenAI Sans رونمایی کرده است.
OpenAI در یک بازطراحی کامل، لوگو، تایپفیس و ترکیب رنگهای برند خود را تغییر داده است. در گفتوگویی با Wallpaper، جزئیات این تغییرات تشریح شده است. در نگاه اول، تفاوت لوگوی جدید با نسخه قبلی چندان محسوس نیست، اما با مقایسهی دو طرح در کنار هم، میتوان مشاهده کرد که «شکوفه» نمادین OpenAI اکنون دارای فضای داخلی بزرگتر و خطوطی تمیزتر است.
تغییر لوگوی OpenAI ؛ طراحی مدرن و انسانیتر
بهگزارش تکراتو به نقل از theverge، نسخه اصلی لوگوی OpenAI توسط سم آلتمن (مدیرعامل OpenAI) و ایلیا سوتسکِوِر (از بنیانگذاران این شرکت) طراحی شده بود؛ این بار تیم داخلی طراحی به رهبری وِیت مولر و شَنون یَگِر وظیفهی ایجاد هویت بصری جدید را بر عهده گرفتهاند. هدف آنها، طبق گزارش Wallpaper، خلق هویتی “طبیعیتر و انسانیتر” بوده است.
در همین راستا، OpenAI تایپفیس جدیدی به نام OpenAI Sans را معرفی کرده که به گفتهی شرکت، «ترکیبی از دقت هندسی و کارایی، همراه با حس دوستانه و گرد» است. در لوگوی متنی OpenAI، از این فونت جدید استفاده شده و حرف «O» طوری طراحی شده که بیرونی کاملا دایرهای داشته باشد، اما بخش داخلی آن کمی نامتقارن باشد. این تغییر باعث میشود که طراحی بیش از حد دقیق و ماشینی به نظر نرسد و حس طبیعیتر و انسانیتری ایجاد کند.
زمانی که از تیم طراحی OpenAI دربارهی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی خودشان، مانند ChatGPT، در فرآیند طراحی سوال شد، مولر در مصاحبه با Wallpaper توضیح داد که از این ابزارها فقط برای محاسبهی وزنهای مختلف فونت استفاده شده است.
تیم طراحی OpenAI همچنین اعلام کرده که در فرآیند بازطراحی، با متخصصان برجستهی عکاسی، تایپوگرافی، طراحی حرکتی و فضایی همکاری کردهاند و در عین حال از ابزارهای هوش مصنوعی مانند DALL·E، ChatGPT و Sora به عنوان “شرکای فکری” بهره بردهاند. به گفتهی آنها، “این رویکرد دوگانه، که در آن شهود انسانی با قابلیتهای مولد هوش مصنوعی ترکیب میشود، به ما امکان میدهد برندی بسازیم که نهتنها نوآورانه است، بلکه بهطور عمیقی انسانی به نظر میرسد.”
منبع ]