logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

اخبار تکنولوژی

لامبورگینی به نسخه دیفرانسیل عقب تمراریو اشاره می‌کند: «نوعی متفاوت از هیبریدسازی»‌

خانه » لامبورگینی به نسخه دیفرانسیل عقب تمراریو اشاره می‌کند: «نوعی متفاوت از هیبریدسازی»

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-07-14

برای سال‌ها، لامبورگینی کاملا به سیستم چهار چرخ متحرک متکی بود؛ این ویژگی اصلی‌ای بود که خودروساز ایتالیایی را از رقیب اصلی‌اش، فراری، متمایز می‌کرد. تنها گاهی اوقات این شرکت نسخه‌ای خاص و محدود با دیفرانسیل عقب ارائه می‌داد.

با این حال، لامبورگینی در اواخر دوره تولید گالاردو شروع به پذیرش سیستم دیفرانسیل عقب کرد. برای هوراکان، این شرکت نسخه‌های دیفرانسیل عقب را هم در مدل‌های پایه و هم در مدل‌های خاصی مانند STO و تکنیکا عرضه کرد. به‌زودی، تمراریو نیز ممکن است همین مسیر را دنبال کند.

روون موهر، مدیر ارشد فناوری لامبورگینی، در گفت‌وگو با مجله Car بریتانیا در فستیوال سرعت گودوود، به نسخه دیفرانسیل عقب تمراریو اشاره کرد. او گفت: «نمی‌گویم که در آینده نمی‌توانید نسخه‌ای [دو چرخ متحرک] از مدل خیابانی ببینید، و سپس شاید نوعی هیبرید متفاوت.»

در حال حاضر، تمراریو تنها به صورت یک خودروی هیبریدی با چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. این خودرو دارای یک موتور V8 دو توربوشارژر در وسط است که به همراه یک موتور الکتریکی، چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد، و دو موتور اضافی نیز برای چرخ‌های جلو دارد. در تئوری، به نظر می‌رسد که لامبورگینی می‌تواند موتورهای جلویی را حذف کرده و فقط موتور V8 و موتور الکتریکی عقب را باقی بگذارد.

چنین خودرویی همچنان می‌تواند بسیار قدرتمند باشد—موتور بنزینی به‌تنهایی ۷۸۹ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و موتور الکتریکی قابلیت تولید ۱۴۷ اسب‌بخار را دارد. در نسخه فعلی چهار چرخ متحرک، تمراریو مجموعا ۹۲۰ اسب‌بخار قدرت دارد، زیرا موتور بنزینی و موتورهای الکتریکی در نقاط مختلفی از بازه عملکردشان، قدرت اوج تولید می‌کنند.

لامبورگینی به نسخه دیفرانسیل عقب تمراریو اشاره می‌کند: «نوعی متفاوت از هیبریدسازی» - دیجینویلامبورگینی

مجله Car به موهر پیشنهاد کرد که نسخه هیبریدی دیفرانسیل عقب تمراریو شاید نیازی به باتری‌ای به بزرگی واحد ۳.۸ کیلووات‌ساعتی نسخه چهار چرخ متحرک نداشته باشد و شاید حتی نیازی نباشد که هیبرید قابل شارژ از طریق پریز باشد. موهر پاسخ داد: «این نوع هیبرید همین حالا هم وجود دارد،» و به سیستم هیبرید پورشه ۹۱۱ اشاره کرد. او آن را «نمونه‌ای فوق‌العاده از یک رویکرد کاملا متفاوت به هیبرید» خواند.

البته سیستم هیبرید ۹۱۱ با چیزی که لامبورگینی ممکن است انجام دهد تفاوت زیادی دارد. پورشه از یک موتور درون‌سوز طراحی‌شده حول یک توربوشارژر الکتریکی استفاده می‌کند، در حالی که موتور V8 جدید لامبورگینی از توربوشارژرهای معمولی بهره می‌برد.

گرچه موهر هیچ چیز را تأیید نکرد، ما بسیار شگفت‌زده خواهیم شد اگر نسخه‌ای از تمراریو با دیفرانسیل عقب عرضه نشود. لامبورگینی معمولا مدل‌های خود را برای مدت طولانی در تولید نگه می‌دارد و برای حفظ تازگی آن‌ها، انواع مختلفی عرضه می‌کند. خودروهای سوپراسپرت با دیفرانسیل عقب اکنون بخشی تثبیت‌شده از تجارت این شرکت هستند و چشم‌انداز یک تمراریوی سبک‌تر و ساده‌تر ما را هیجان‌زده می‌کند.

با این وجود انتظار نداشته باشید که نسخه‌ای غیرهیبریدی ببینید. لامبورگینی به‌تازگی نسخه مسابقه‌ای تمراریو GT3 را معرفی کرده که برای تطابق با مقررات کنونی GT3، سیستم هیبریدی را حذف کرده، اما موهر می‌گوید که او «روی یک خودروی خیابانی غیرهیبریدی شرط نمی‌بندد.» البته او این امکان را کاملا رد نمی‌کند—اما واقعیت مقررات فعلی مربوط به آلایندگی، ساخت چنین خودرویی را غیرواقعی کرده است.

منبع خبر

دانلود آهنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری