logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

اخبار کوتاه

شیائومی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵ از اپل و هواوی پیشی گرفت و رهبر بازار دستبندهای هوشمند شد‌

خانه » شیائومی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵ از اپل و هواوی پیشی گرفت و رهبر بازار دستبندهای هوشمند شد

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-10-14

شیائومی با رشد چشمگیر ۶۱ درصدی نسبت به سال گذشته، جایگاه نخست بازار جهانی دستبندهای هوشمند را از اپل و هواوی ربود.

قیمت روز گوشی های بازار ایرانقیمت روز گوشی های بازار ایران

به گزارش تکراتو و به نقل از gizmochina، بر اساس گزارش سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ مؤسسه تحقیقاتی Omdia، شرکت شیائومی موفق شده با رشد سالانه ۶۱ درصدی در میزان ارسال محصولات، از رقبای خود پیشی بگیرد و به صدر بازار جهانی دستبندهای هوشمند برسد.

در این رتبه‌بندی، هواوی در جایگاه دوم و اپل با وجود حضور قدرتمند در بخش محصولات پریمیوم، به رتبه سوم سقوط کرده است.

در این فصل مجموع ارسال جهانی دستبندهای هوشمند به ۵۰.۲ میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته رشدی ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. این آمار بیانگر افزایش تقاضا برای ردیاب‌های تناسب اندام و دستبندهای هوشمند است.

محصولات اقتصادی مانند سری Xiaomi Band و Redmi Band بخش بزرگی از این رشد را رقم زده‌اند، چراکه بسیاری از کاربران به دنبال دستگاه‌هایی با قابلیت‌های هوشمند و قیمت مناسب‌تر نسبت به ساعت‌های گران‌قیمت هستند.

Omdia پیش‌بینی کرده است که بازار جهانی دستبندها در سال ۲۰۲۵ حدود ۸ درصد و در سال ۲۰۲۶ حدود ۹ درصد رشد کند. با این حال، تمرکز اصلی صنعت به تدریج از سخت‌افزار به سمت ارزش‌افزوده نرم‌افزاری در حال تغییر است.

در حالی که دستبندهای ساده‌تر حجم فروش بیشتری دارند، بیشترین سود در بخش ساعت‌های هوشمند متمرکز شده است.

در سه‌ماهه دوم، تنها ۳۲ درصد از کل فروش مربوط به ساعت‌های هوشمند بوده، اما همین بخش ۶۹ درصد از ارزش کل بازار را به خود اختصاص داده است. به بیان دیگر، کاربران کمتر خرید می‌کنند اما برای محصولات پیشرفته‌تر هزینه بیشتری می‌پردازند.

این روند باعث شده برندها استراتژی خود را بازنگری کنند. به جای تمرکز صرف بر مشخصات فنی، اکنون رقابت بر سر گسترش اکوسیستم‌هاست. شیائومی با تکیه بر HyperOS تلاش می‌کند ارتباط میان دستگاه‌های خود، از جمله گجت‌های پوشیدنی، را تقویت کند.

هواوی نیز با اپلیکیشن Huawei Health در حال توسعه یک اکوسیستم جامع سلامت است که سخت‌افزار، تحلیل داده و خدمات اشتراکی را در بر می‌گیرد.

در مقابل، اپل با کاهش ۱ درصدی در ارسال محصولات روبه‌رو شد، در حالی که سامسونگ رشد جزئی اما مثبت را ثبت کرد. برند هندی Noise نیز در میان پنج برند برتر قرار گرفت و نقش فزاینده هند در بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی را نشان داد.

در مجموع، نبرد بازار پوشیدنی‌ها دیگر تنها درباره تولید بهترین گجت نیست، بلکه درباره حفظ کاربران در اکوسیستم اختصاصی هر برند است. به نظر می‌رسد شیائومی در حال حاضر این مسیر را بهتر از رقبا درک کرده است.

منبع


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

لینک های مفید