logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

اخبار تکنولوژی

شارژ نشدن خودروی سایبرتراک پس از دو هفته اتصال به برق خبرساز شد‌

خانه » شارژ نشدن خودروی سایبرتراک پس از دو هفته اتصال به برق خبرساز شد

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-07-27

مالک یک دستگاه سایبرتراک (Cybertruck) پس از بازگشت از تعطیلات متوجه شد خودروی برقی‌اش علی‌رغم اتصال به برق، شارژ ندارد. شرکت تسلا بلافاصله علت را خرابی مبدل برق تشخیص داد و بدون دریافت هزینه‌ای، خودرو را برای انجام تعمیرات به مرکز خدمات منتقل کرد. شرکت همچنین تأیید کرد که گرما و فرآیند شارژ در این مشکل دخیل نبوده‌اند و کلیه هزینه‌های تعمیر را متقبل شد.

تصور کنید بعد از چند هفته دوری از خانه، به خودرویی بازگردید که قیمت آن بیش از صد هزار دلار است، اما کاملاً بدون شارژ باشد. شاید اگر این خودرو در تمام این مدت از برق جدا شده و باتری آن به‌تدریج تخلیه شده بود، چنین اتفاقی شاید منطقی به‌نظر می‌رسید. اما در این مورد خاص، سایبرتراک در تمام این مدت به شارژر متصل بوده است.

وقتی مالک این خودرو، ای‌جی اِسگرا، پس از دو هفته به خودروی خود بازگشت، متوجه شد که سایبرتراک تقریباً برای ۱۴ روز به‌طور پیوسته به برق متصل بوده است. با توجه به اینکه خودرو در آریزونای داغ پارک شده بود، او نگران شد که شاید به علت گرمای شدید آسیبی جدی به آن وارد شده باشد. اما تنها یک پیام به بخش خدمات تسلا کافی بود تا موضوع پیگیری شود.

عدم شارژ غیرمنتظره پس از دو هفته اتصال به برق، نگرانی واقعی برای اِسگرا بود. او در گروه مالکان سایبرتراک در فیس‌بوک پیام گذاشت و درخواست کمک کرد: «به کمک نیاز داریم. ما برای تعطیلات دو هفته‌ای رفته بودیم و حالا برگشتیم ولی سایبرتراک اصلاً روشن نمی‌شود. توی اپ چک کردم، می‌گوید آخرین ارتباطش مربوط به ۱۱ روز پیش است.»

مالک سایبرتراک پس از دو هفته اتصال خودرویش به برق، شارژ ندارد

با توجه به شرایط اقلیمی، او تصور کرد شاید موج گرما در آریزونا همراه با شارژ تدریجی مداوم باعث ایجاد خرابی در سیستم خودرو شده باشد. او پرسید: «هفته‌ی گذشته گرمای بی‌سابقه داشتیم. آیا ممکن است باتری آسیب دیده باشد؟ یا قبل از اینکه وقت تعمیر بگیرم، آیا می‌توانم یک ریست کلی انجام بدهم؟» پاسخ‌ها عمدتاً دلگرم‌کننده بودند، اگرچه برخی چندان امیدوارکننده نبودند. یکی از کاربران نوشت: «کلاً قفل کرده رفیق…» و دیگری گفت: «تنها راهش یه آتش‌سوزی بیمه‌ایه.» با این حال، چند نفر به او پیشنهاد کردند مستقیماً با بخش خدمات تسلا تماس بگیرد. همین کار را هم کرد و روند رسیدگی به سرعت آغاز شد.

اِسگرا توضیح داد: «تیم خدمات تسلا در راه است. از طریق اپ سریعاً پاسخ دادن و بلافاصله تماس گرفتند.» پس از آن، تکنسین‌ها خودرو را احیا کرده، آن را بکسل کرده و به مرکز خدمات بردند تا علت اصلی را بیابند. در بررسی‌های فنی مشخص شد که خرابی از مبدل برق بوده است. به گفته اِسگرا، این خرابی هیچ ارتباطی با فرآیند شارژ یا دمای بالا یا ترکیب این دو نداشته است. کارشناسان تسلا توصیه کرده‌اند خودرو همیشه به شارژر متصل باشد. او گفت: «توصیه‌شان این است که همیشه به شارژر وصل باشد. وقتی شارژ کامل بشود، خودش قطع می‌کند. گفتند که مشتری‌های زیادی دارند که چند ماه سفر می‌روند و سایبرتراک را به برق وصل می‌کنند و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.»

در دنیایی که خرابی خودرو و مشکلات در روند گارانتی و خدمات پس از فروش موضوعی رایج است، این مورد به‌عنوان استثنایی خوشایند به چشم می‌آید. اِسگرا اعلام کرد که اکنون دوباره با خودرو در حال حرکت است و تمام هزینه‌ها توسط تسلا پوشش داده شده‌اند. این پایان خوشی است که کمتر می‌توان بهتر از آن انتظار داشت.

منبع خبر

دانلود آهنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری