هرزمان صحبت از گوشیهای اندرویدی میشود، معمولا برندهایی که حداقل در آمریکا به ذهن مردم خطور میکنند، سامسونگ، گوگل و موتورولا هستند. البته زمانی بود که برندهای دیگری از جمله الجی، اچ تی سی و حتی سونی اکسپریا نیز در این بحث وجود داشتند، اما اکثر شرکتهای سازنده آنها از بازار گوشیهای هوشمند خارج شدهاند یا فروش دستگاههای خود را در آمریکا متوقف کردهاند.
در یک مقطع زمانی، به نظر میرسید به پایان راه رسیده است، بهخصوص هنگامی که این شرکت شروع به برونسپاری تولید گوشیهای Xperia به سازندگان شخص ثالث کرد. با اینحال، در حال حاضر به نظر میرسد سونی همچنان به کار خود ادامه میدهد. در طول جلسه ارائه نتایج مالی این هفته در ژاپن، لین تائو، مدیر ارشد مالی سونی اظهار داشت که تجارت گوشیهای هوشمند یک تجارت بسیار مهم برای آنها است و این شرکت قصد دارد آن را گسترش دهد.
تائو تاکید که فناوری ارتباطات حوزه کلیدی است که سونی برای مدت طولانی در آن فعالیت دارد و میخواهد به ارزشگذاری تجارت گوشیهای هوشمند خود ادامه دهد. این بیانه به دنبال مشکل اخیر این سونی ارائه شده است، زیرا سونی به دلیل اشکال خاموش شدن گوشی اکسپریا VII 1، مجبور فرخوانی دستگاههای فروخته شده در ژاپن شد. تائو با عذرخواهی از کاربران جلسه گزارش مالی را شروع کرد، اما همچنین بر تمرکز مداوم شرکت روی گوشیهای هوشمند تائید کرد.
از زمان بروز مشکل اشاره شده، سونی شروع به تعویض گوشیهای Xperia 1 VII آسیبدیده کرده است. باتوجه به این اوضاع، گوشیهای اکسپریا سونی حتی در بازار بومی این شرکت یعنی ژاپن، جایی که سری پیکسل گوگل توجه زیادی را به خود جلب کرده است، با مشکل مواجه شدهاند. در حالی که سونی همچنان ویژگیهایی مانند اسلات کارت microSD و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری را حتی در جدیدترین گوشیهای پرچمدار خود ارائه میدهد، قیمت بالای پرچمدار اکسپریا مانع بزرگی برای بسیاری از خریداران محسوب میشود. این شرکت هنوز برخی از مدلهای اکسپریا را در بازارهای جهانی مانند اروپا میفروشد، اما همچنان کمیاب هستند.