سامسونگ دومین برند پردرآمد بازار گجتهای پوشیدنی شد؛ اپل واچ با کاهش فروش مواجه شد
[
فروش ساعتهای گلکسی و دیگر گجتهای پوشیدنی سامسونگ در سال جاری با افزایش روبرو بود در حالی که اپل واچ نسبت به سال قبل فروش کمتری داشت.
بهگزارش sammobile، هرچند برندهای دیگری هستند که در حوزه گجتهای پوشیدنی فعالیت میکنند و در برخی موارد حتی از سامسونگ هم بیشتر میفروشند، اما سوددهی آنها به اندازهی این شرکت کرهای نیست.
سامسونگ؛ دومین برند پردرآمد از فروش ساعتهای هوشمند و گجتهای پوشیدنی
طبق گزارش که شرکت تحقیقاتی Canalys منتشر کرده، سامسونگ در سهماهه سوم سال 2024 ار نظر حجم فروش جهانی گجتهای پوشیدنی در رتبهی چهارم قرار گرفته است. در این بازهی زمانی، سامسونگ توانست 4.8 میلیون دستگاه گلکسی واچ و گلکسی فیت را به بازار عرضه کند.
این در حالیست که سامسونگ فقط 9 درصد از حجم فروش این بازار را در اختیار دارد اما به لحاظ درآمدی، جایگاه دوم را پس از اپل از آن خود کرده است. اپل همچنان پرفروشترین برند ساعتهای هوشمند و گجتهای پوشیدنی در جهان است. اپل، امسال 8.5 میلیون دستگاه ارسال کرده و 40 درصد از درآمد جهانی بازار گجتهای پوشیدنی را بدست آورد.
جایگاه سایر برندها در بازار
شیائومی با ارسال 16 درصد از گجتهای پوشیدنی در سطح جهان، از نظر حجم فروش در جایگاه دوم قرار دارد. با این حال، سهم این شرکت از درآمد بازار تنها 4 درصد است که نشان میدهد محصولات شیائومی بیشتر در دسته گجتهای اقتصادی با حاشیه سود پایین قرار میگیرند.
هواوی نیز با سهم 14 درصدی از بازار از نظر حجم فروش، در رتبه سوم جهانی قرار گرفته است. با این وجود، از نظر درآمد جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.
شرکت گارمین که از نظر حجم فروش در جایگاه ششم قرار دارد، توانسته به لحاظ درآمدی به رتبه سوم دست پیدا کند. این شرکت حتی بالاتر از هوآوی، گوگل و شیائومی قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید:
منبع ]
ثبت دیدگاه
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *نظرات (0)
هیچ نظری ثبت نشده است.