سامسونگ از هوش مصنوعی برای کمک به تیمهای توسعه نرمافزار خود جهت افزایش بهرهوری استفاده میکند
خانه »
سامسونگ بهتدریج در حال گسترش استفاده از هوش مصنوعی در داخل شرکت است تا به کارکنان کمک کند و بهرهوری تیمها را افزایش دهد. طبق گزارشها، این شرکت در حال آزمایش یک دستیار کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای پشتیبانی از تیمهای توسعه نرمافزار خود است.
گفته میشود نسخه بتای این دستیار کدنویسی توسط کارکنان بخش Device experience سامسونگ که شامل کسبوکارهای موبایل، تلویزیون و لوازم خانگی این شرکت است، در حال آزمایش است.
تیمهای توسعه نرمافزار اکنون با پشتیبانی هوش مصنوعی همراه خواهند بود
گزارشهایی از کره جنوبی حاکی از آن است که سامسونگ از طریق بهروزرسانی داخلی شرکت به کارکنان اطلاع داده که در راستای افزایش کارایی در محیط کار، قصد دارد تیمهای توسعه نرمافزار خود را با یک دستیار کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Cline پشتیبانی کند.
در دیجینوی بخوانید:
تجربه خرید لباس با هوش مصنوعی در گوشی های گلکسی سامسونگ
Cline در حال حاضر بهصورت آزمایشی (بتا) توسط برخی کارکنان در بخش DX شرکت مورد استفاده قرار گرفته و قرار است از ماه آینده بهصورت گستردهتری در اختیار تیمهای توسعه نرمافزار قرار گیرد.
برنامه سامسونگ برای استفاده از هوش مصنوعی در شرکت
کلاین یک دستیار کدنویسی متنباز مبتنی بر هوش مصنوعی است که به توسعهدهندگان نرمافزار در ویرایش، تولید و تست کد کمک میکند. توسعهدهندگان میتوانند این کارها را از طریق دستورات زبان طبیعی به کلاین واگذار کنند، درست مانند زمانی که از ChatGPT میخواهید برایتان یک برنامه غذایی تنظیم کند.
دستیارهای کدنویسی سنتی معمولا فقط قادر به انجام وظایف پایهای هستند. اما Cline ابزار تخصصیتری محسوب میشود زیرا میتواند در مراحل پیشرفتهتر توسعه نرمافزار نیز کمک کند، و سامسونگ امیدوار است این امر منجر به افزایش بهرهوری در میان تیمهای توسعه نرمافزارش شود.
ابزارهای هوش مصنوعی بهطور فزایندهای در سامسونگ مورد استفاده قرار میگیرند، با وجود حادثه پیشین مربوط به افشای اطلاعات با ChatGPT. این شرکت بهتازگی اجازه استفاده مجدد از ChatGPT را به کارکنان خود داده است. سامسونگ همچنین راهکار هوش مصنوعی داخلی خود به نام Gauss را برای کمک به انجام وظایف مختلف کارکنان توسعه داده است.