نسخه جهانی گوشی هوشمند اوپو فایند ایکس 9 پرو با طراحی مینیمالتر و رنگهای محدودتر نسبت به مدل چینی معرفی میشود.
به گزارش تکراتو و به نقل از gizmochina، اوپو پس از معرفی سری فایند ایکس 9 در چین با رنگهای جسورانه و مشخصات پرچمدار، حالا به نظر میرسد برای بازار جهانی تصمیم گرفته سبک سادهتری را در پیش بگیرد.
طبق گزارشها و تصاویر فاششده، این شرکت قصد دارد طراحی مینیمالتر و گزینههای رنگی کمتری را برای عرضه جهانی در نظر بگیرد. عرضه رسمی جهانی این سری قرار است در 28 اکتبر انجام شود.
افشاگر معروف آرسن لوپن تصاویری با وضوح بالا از مدلهای اوپو فایند ایکس 9 و فایند ایکس 9 پرو در نسخه جهانی منتشر کرده است که ادعاهای قبلی سودهانشو آمبور را تأیید میکند. بر اساس این تصاویر، نسخه پرو تنها در دو رنگ زغالی و سفید عرضه خواهد شد و برخلاف مدل چینی، خبری از تنوع رنگی گسترده نیست.
اوپو فایند ایکس 9 پرو
مدل استاندارد فایند ایکس 9 نیز از همین الگو پیروی میکند و در دو رنگ مشکی و خاکستری عرضه میشود. متأسفانه رنگ قرمز مخملی که در نسخه چینی بسیار محبوب شده بود، در بازار جهانی عرضه نخواهد شد.
با این حال، برخی واردکنندگان مانند فروشگاه Giztop احتمالاً این نسخهها را به صورت غیررسمی عرضه خواهند کرد، اما بدون گارانتی بینالمللی و پشتیبانی کامل از سیستم عامل ColorOS 16. کاهش تنوع رنگی ظاهراً بخشی از استراتژی جدید اوپو برای سادهسازی تولید و مدیریت موجودی است.
با این حال، برخی کاربران این تصمیم را عقبگرد نسبت به طراحی پرشور سری فایند ایکس 8 میدانند. با این وجود، طراحی نسخه جدید حس بلوغ و ظرافت بیشتری دارد و همانطور که یکی از کاربران ردیت گفته، آشنا اما تازه به نظر میرسد.
از نظر سختافزاری، هر دو مدل همچنان عملکردی در سطح پرچمداران دارند. اوپو فایند ایکس 9 و فایند ایکس 9 پرو از تراشه Dimensity 9500 مدیاتک استفاده میکنند.
اوپو فایند ایکس 9 پرو
مدل استاندارد از باتری 7025 میلیآمپرساعتی و نسخه پرو از باتری 7500 میلیآمپرساعتی بهره میبرد. هر دو گوشی از شارژ سیمی 80 واتی و شارژ بیسیم 50 واتی پشتیبانی میکنند.
نمایشگرها به ترتیب 6.59 و 6.78 اینچی از نوع AMOLED با وضوح 1.5K، نرخ نوسازی 120 هرتز و روشنایی حداکثر 3600 نیت هستند.
بخش دوربین نیز با همکاری شرکت هاسلبلاد تنظیم شده و شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی LYT-808، لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و در نسخه پرو، لنز تلهفوتو 200 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 3 برابری است.
به نظر میرسد اوپو با وجود کاهش رنگها، تمرکز خود را بر ارائه تجربهای حرفهایتر و طراحی بالغتر برای بازار جهانی گذاشته است.