مدیرعامل ردیت اعلام کرده این شرکت در حال سرمایهگذاری برای ساخت یک موتور جستوجوی داخلی با استفاده از دادههای کاربرانش است.
به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، ردیت قصد دارد با تکیه بر گفتوگوهای کاربرانش، یک موتور جستوجوی قدرتمند و مستقل راهاندازی کند. این تصمیم همزمان با افزایش حضور محتوای ردیت در نتایج جستوجوی گوگل گرفته شده است.
در ماههای اخیر، کاربران اینترنتی به وضوح دیدهاند که نتایج ردیت در صدر نتایج جستوجوی گوگل ظاهر میشود. دلیل این مسئله، همکاری ردیت با شرکتهایی مانند گوگل و OpenAI برای ارائه دادههایش به آنها بوده است. اما حالا مدیرعامل این پلتفرم تأیید کرده که ردیت میخواهد مسیر خودش را جدا کند و یک موتور جستوجوی اختصاصی راهاندازی کند.
از نگاه این شرکت، یکی از بزرگترین مزیتهای ردیت، گفتوگوهای واقعی بین کاربران است. گوگل هم دقیقاً به همین دلیل محتوای ردیت را در صدر نتایجش نمایش میدهد. حالا ردیت میخواهد همین ویژگی را مستقیماً به نفع خودش استفاده کند.
استیو هافمن، مدیرعامل ردیت، در یادداشتی به سرمایهگذاران نوشته که شرکت در حال تخصیص منابع به موضوعاتی است که بیشترین اولویت را دارند؛ از جمله تبدیل ردیت به یک موتور جستوجوی اصلی برای کاربران.
او در ادامه تأکید کرده که «هر هفته صدها میلیون نفر برای دریافت توصیه و پاسخ به ردیت مراجعه میکنند» و این شرکت قصد دارد از این تمایل طبیعی کاربران برای استفاده از جستوجوی داخلی ردیت بهره ببرد.
او همچنین با اشاره به نتایج یک نظرسنجی گفته است:
«بسیاری از کاربران معتقدند بعضی پرسشها فقط باید توسط انسان پاسخ داده شوند، نه هوش مصنوعی.»
بر اساس آمارهای اخیر، ردیت در حال حاضر نزدیک به ۶ میلیون کاربر فعال هفتگی دارد و میزان جستوجو در این پلتفرم از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ برابر رشد داشته است. این پلتفرم همچنین بیش از ۷۰ میلیون کاربر فعال در جستوجوی اصلی دارد و به طور کلی، بیش از ۴۱۶ میلیون کاربر یکتای فعال هفتگی را ثبت کرده است.