logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

اخبار کوتاه

دعوای حقوقی گارمین و استراوا وارد دادگاه شد‌

خانه » دعوای حقوقی گارمین و استراوا وارد دادگاه شد

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-10-03

همکاری طولانی‌مدت گارمین و استراوا به شکایت قضایی رسید؛ استراوا ادعا کرده که گارمین ویژگی‌های مسیرهای ورزشی و نقشه‌های حرارتی را کپی کرده است.

قیمت روز گوشی های بازار ایرانقیمت روز گوشی های بازار ایران

به گزارش تکراتو و به نقل از phonearena، پرونده‌های نقض پتنت در دنیای فناوری چیز تازه‌ای نیست، اما این بار ماجرا کمی عجیب به نظر می‌رسد.

استراوا مدعی شده که گارمین ویژگی‌های مربوط به مسیرهای ورزشی و نقشه‌های حرارتی را از آن کپی کرده و حالا این موضوع را به دادگاه کشانده است.

استراوا شکایتی علیه گارمین ثبت کرده و ادعا دارد که این شرکت علاوه بر نقض توافق همکاری، با معرفی نقشه حرارتی اختصاصی خود، تعهدات قراردادی را زیر پا گذاشته است.

در متن شکایت آمده که گارمین باید از فروش هر محصولی که دارای قابلیت مسیرهای ورزشی یا نقشه‌های حرارتی باشد، منع شود؛ موضوعی که بخش عمده‌ای از سخت‌افزارهای گارمین و حتی برنامه گارمین کانکت را شامل می‌شود.

این دعوا در شرایطی رخ داده که گارمین و استراوا نزدیک به یک دهه است با هم همکاری دارند و ادغام‌های گسترده‌ای میان پلتفرم‌هایشان شکل گرفته است.

از همین رو، طرح چنین شکایتی از سوی استراوا غیرمنتظره به نظر می‌رسد. برخی تحلیلگران نیز معتقدند احتمال پیروزی استراوا در این پرونده کم است، به‌خصوص که ادعاها مربوط به سال‌ها قبل عنوان شده‌اند.

مت سالازار، مدیر ارشد محصولات استراوا، حتی در شبکه اجتماعی ردیت توضیح داده که چرا چنین اقدام تهاجمی علیه گارمین صورت گرفته است.

او گفته تغییر سیاست‌های گارمین در همکاری با توسعه‌دهندگان، باعث شده این شرکت لوگوی خود را روی تمامی نمودارها، تصاویر و داده‌های ثبت‌شده قرار دهد. به گفته او، این کار به بهانه محافظت از داده‌های کاربران انجام شده، اما در عمل نوعی مالکیت برند بر داده‌ها ایجاد می‌کند.

در نهایت هنوز مشخص نیست این پرونده تا چه اندازه می‌تواند روابط دو شرکت را تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری امیدوارند این اختلاف به ضرر کاربران تمام نشود.

به نظر می‌رسد این دعوا بیش از آنکه یک مشکل واقعی پتنت باشد، بیشتر به اختلافات تجاری و مسائل مربوط به کنترل داده‌ها و برندینگ مربوط است.

منبع


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

لینک های مفید