logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

اخبار کوتاه

تبلیغات جدید سامسونگ با محتوای هوش مصنوعی خلاقیت را نابود کرده است‌

خانه » تبلیغات جدید سامسونگ با محتوای هوش مصنوعی خلاقیت را نابود کرده است

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-10-20

سامسونگ در جدیدترین تبلیغات خود برای تلویزیون‌های Neo QLED از محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی استفاده کرده و همین موضوع باعث واکنش‌های منفی بسیاری شده است.

قیمت روز گوشی های بازار ایرانقیمت روز گوشی های بازار ایران

به گزارش تکراتو و به نقل از sammobile، سامسونگ از ابتدای سال ۲۰۲۴ تمرکز زیادی بر تبلیغ مجموعه قابلیت‌های Galaxy AI داشته است.

در ابتدا، تکرار مداوم نام این فناوری در هر رونمایی آزاردهنده اما قابل چشم‌پوشی بود. با این حال، دو هفته پیش این شرکت از مرزی عبور کرد که به گفته بسیاری از کاربران نباید آن را پشت سر می‌گذاشت.

در کانال رسمی یوتیوب سامسونگ، ویدیوهایی منتشر شده که برای تبلیغ تلویزیون‌های Neo QLED از محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

این تبلیغات نه تنها کیفیت پایینی دارند، بلکه به‌وضوح نشان می‌دهند که شرکت به جای خلاقیت انسانی، سراغ تولید خودکار و ساده‌انگارانه محتوا رفته است. از همه جالب‌تر اینکه خود سامسونگ سال گذشته شعار داده بود که خلاقیت هرگز نباید نابود شود.

سال گذشته سامسونگ در واکنش به تبلیغ جنجالی اپل برای آیپد پرو، ویدیویی منتشر کرد با شعار ما هرگز خلاقیت را نابود نمی‌کنیم.

در آن زمان، اپل تبلیغی ساخته بود که در آن دستگاه‌های سنتی و ابزارهای هنری با فشار دستگاه هیدرولیکی نابود می‌شدند تا جای خود را به آیپد بدهند. کاربران این اقدام را توهینی به خلاقیت دانستند و سامسونگ از همین فرصت برای تمسخر اپل استفاده کرد.

اما اکنون، تنها یک سال بعد، سامسونگ خود با انتشار تبلیغات ضعیف و مصنوعی مبتنی بر هوش مصنوعی، همان کاری را انجام می‌دهد که زمانی از آن انتقاد می‌کرد.

سامسونگسامسونگ

بدتر اینکه این ویدیوها با شعار انتخاب واقعی تولید شده‌اند و از مخاطب می‌خواهند بین فناوری‌های ساختگی رقبا و تلویزیون‌های واقعی QLED سامسونگ تفاوت قائل شود. همین جمله نشان‌دهنده تناقض آشکار این تبلیغات است.

در واقع، سامسونگ با استفاده از محتوای بی‌کیفیت و تکراری در یوتیوب، خلاقیت را در همان بستری که باید نمایش دهد، از بین برده است.

این اقدام به‌قدری متناقض است که برخی گمان می‌کنند شاید این شرکت عمداً چنین تبلیغاتی منتشر کرده تا توجه کاربران را جلب کند.

در سال‌های گذشته، تبلیغات سامسونگ به خاطر خلاقیت، طنز و نگاه انسانی همیشه مورد توجه قرار می‌گرفت. اما ویدیوهای جدید نه جذابیت بصری دارند، نه احساس انسانی. گویی یک ماشین به‌جای انسان تصمیم گرفته همه چیز را تولید کند.

اگر این همان خلاقیتی است که سامسونگ از آن صحبت می‌کند، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از چنین رویکردی فاصله بگیرند.

عبور از شعارهایی مانند ما هرگز خلاقیت را نابود نمی‌کنیم تا انتشار ویدیوهای مصنوعی در عرض تنها یک سال، برای بسیاری از طرفداران این برند غیرقابل باور است. به‌ویژه وقتی در همین ویدیوها، هوش مصنوعی از بیننده می‌خواهد که انتخاب واقعی را انجام دهد.

امید می‌رود سامسونگ در آینده راهی بهتر برای استفاده از هوش مصنوعی پیدا کند. استفاده از فناوری برای بهبود تبلیغات قابل قبول است، اما تبدیل آن به محتوای بی‌روح و تکراری تنها باعث از بین رفتن اعتبار برند می‌شود.

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ محصولات ارزشمندی هستند و شایسته تبلیغاتی باکیفیت‌تر از این محتواهای کم‌ارزش‌اند.

منبع


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

لینک های مفید