بیشترین راه خاکی ایران در کدام شهرستان است؟
معاون فنی و راههای روستایی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال وبختیاری گفت: طبق بررسی و قراردادهای بسته شده اگر امروز تامین اعتبار شویم برای ساخت هر کیلومتر راه روستایی ۵ ا ۶ میلیارد تومان هزینه لازم داریم یعنی کل ۵۵ کیلومتر باقی مانده شهرستان ۲۷۵ میلیارد تومان بودجه لازم دارد.
بررسی در روز حمل و نقل؛ آسفالت محورهای خاکی شهرستان اردل ۲۷۵ میلیارد اعتبار لازم دارد
زینب رحیمی؛ چندی پیش اهالی شهرستان اردل در خصوص خاکی بودند چند محور روستایی از جمله محور دهسلیمانی در این شهرستان گلایه داشتند و مطالبات خود را به خبرنگار این رسانه اعلام کردند برآن شدیم تا این مطلبه برحق را از مسئولان پیگیری کنیم.
یعقوب شکوهی گفت: روستای دهسلیمانی روستایی بحرانی و زیر ۲۰ خانوار است این روستا حتی کد روستایی ندارد لذا اعتباری برای آغاز عملیات جدید به این روستا تعلق نمیگیرد.
فرماندار شهرستان اردل با بیان اینکه این روستا باید بخاطر لغزشی بودن منطقه جابهجا شود و اطلاعرسانیهای لازم به اهالی انجام شده است، افزود: حدود ۱۰۰ متر از محور ورودی روستا خاکی است و به علت رانشی که اخیرا در این جاده رخ داده است عوامل اداره راهداری برای ترمیم محور در مسیر در حال فعالیت هستند و آسفالت شدن این محور به عوامل راهداری پیشنهاد شده است که در صورت مهیا بودن شرایط انجام شود.
بررسی در روز حمل و نقل؛ آسفالت محورهای خاکی شهرستان اردل ۲۷۵ میلیارد اعتبار لازم دارد
وی بیان داشت: چندی پیش با رئیس اداره بحران نیز از این روستا با هدف حل مشکلات بازدید به عمل آمد، اما تنها راه اهالی این روستا جابهجایی از این قسمت است.
فرماندار شهرستان اردل با بیان اینکه محور لندی در دولت شهید رئیسی به طور کامل آسفالت شد، ادامه داد: اکثر جادههای این شهرستان نیاز به روکش آسفالت دارد و بیشترین اعتبار سالهای اخیر نیز به جادههای روستایی تعلق گرفته است.
وی بیان کرد: در بخش میانکوه ۲۵ کیلومتر از جاده لندی، ۵ کیلومتر از جاده مور و تلتاک، ۴ کیلومتر از جاده ریزک میانکوه، جاده ملکشیر به سربنه، نیمی از جاده دهکهنه به رفن و در بخش مرکزی چندتا از جمله ورودی سرچاه، ممسنی آسفالت شده است و در حال حاضر سه نقطه زیرسازی در ورودی روستاهای شکرآباد، چویلان و مرادآباد دیناران داریم که بارندگی اجازه آسفالت نداده است.
شکوهی در پایان گفت: با اتمام عملیات آسفالت در این محورها محور لشتر به دهدلی نیز که ۳۰ کیلومتر جاده کوهستتانی است باقی میماند که درحال حاضر بسیج سازندگی و گروه جهادی عاشورایان به کمک آمدهاند تا این محور را زیرسازی کنند.
گسل اردل – ناغان، یکی از مهمترین گسلهای فعال استان و به طول ۱۵۰ کیلومتر است که سبب رانشی شدن منطقه شده است همین امر در تابستان سبب رانش زمین در منطقه شد و به مسیر روستای گوزلک در منطقه شلیل سفلی شهرستان اردل خسارت وارد کرد لذا این مشکل روستای دهسلیمانی را به یک روستای بحرانی تبدیل کرده است که اهالی باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند.
برای مطلع شدن از وضعیت دیگر محورهای این شهرستان به سراغ معاون فنی و راههای روستایی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای رفتیم که شرح این گفتگو را در ادامه میخوانید.
۵۵ کیلومتر محور خاکی باقی مانده است
سید مهدی مرتضویزاده در ادامه بیان داشت: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ شهرستان اردل دارای ۲۷۶ کیلومتر راه شامل ۱۹۳ کیلومتر محور آسفالته و ۸۳ کیلومتر محور خاکی بود که امروز در سال ۱۴۰۳ دارای ۲۲۱ کیلومتر محور آسفالته و ۵۵ کیلومتر محور خاکی است.
معاون فنی و راههای روستایی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال وبختیاری افزود: الحمدالله طی سالهای گذشته پروژههای خوبی در این شهرستان تعریف شد که محور شلیل به لندی به طول ۳۱ کیلومتر یکی از این پروژهها بود و چندی پیش تقدیم اهالی منطقه شد.
بررسی در روز حمل و نقل؛ آسفالت محورهای خاکی شهرستان اردل ۲۷۵ میلیارد اعتبار لازم دارد
وی به پروژه آنتنیهای بخش میانکوه اشاره کرد و گفت: طول این محور نیز ۱۷ کیلومتر بوده که ۱۳ کیلومتر از آن آسفالت شده و اردیبهشت الباقی قرارداد در صورت تامین اعتبار آغاز میشود.
مرتضویزاده بیان کرد: با توجه به توپوگرافی استان و شهرستان اردل که سخت و کوهستانی است ۲۸ کیلومتر از ۵۵ کیلومتر محور خاکی باقی مانده در شهرسان اردل در محور دهدلی به بادره میباشد که واقعا سختگذر است.
حذف راههای روستایی خاکی اردل ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد
وی افزود: طبق بررسی و قراردادهای بسته شده اگر امروز تامین اعتبار شویم برای ساخت هر کیلومتر راه روستایی ۵ ا ۶ میلیارد تومان هزینه لازم داریم یعنی کل ۵۵ کیلومتر باقی مانده شهرستان ۲۷۵ میلیارد تومان بودجه لازم دارد.
معاون فنی و راههای روستایی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: با توجه به کم بودن اعتبارات و رعایت این شرط که تمامی اعتبارات ساخت راههای روستایی ونگهداری راهها باید از اعتبارات استان باشد و اگر همین امروز اعتبار مورد نیاز تخصیص یابد بین ۶ تا ۷ سال زمان لازم است تا همه محورهای خاکی شهرستان اردل آسفالته شوند.
تنها ۲۰ درصد اعتبارات راههای روستایی ابلاغ شده است
وی با بیان اینکه امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به راههای روستایی شهرستان اختصاص دادهاند، گفت: ۲ ماه تا پایان سال باقی مانده است و تنها ۲۰ درصد از اعتبارات استانی ابلاغ شده و همین امر سبب کند شدن پیشرفت پروژهها شده است.
بررسی در روز حمل و نقل؛ آسفالت محورهای خاکی شهرستان اردل ۲۷۵ میلیارد اعتبار لازم دارد
مرتضویزاده ادامه داد: در شهرستان اردل ۱۲ پروژه فعال داشتیم که نیمی از آنها روبه اتمام و ما بقی در حال کارند، اما باتوجه به کمبود اعتبار سرعت پیشرفت پروژهها کند شده است.
۳۴۰ کیلومتر راه خاکی روستایی در استان باقی مانده
معاون فنی و راههای روستایی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال وبختیاری افزود: آمار کلی جادههای استان در سال ۱۳۹۵ شامل ۱۵۳۴ راه آسفالته و ۸۳۴ کیلومتر راه خاکی بوده که امروز از مجموع کل راههای استان ۲۰۲۸ کیلومتر راه آسفالته و ۳۴۰ کیلومتر راه خاکی باقی مانده است.
مرتضوی زاده گفت: طبق آمار سال ۱۳۹۵ کل جادههای روستایی خاکی استان ۸۳۴ کیلومتر بوده که ۴۶۵ کیلومتر آن محور روستاهای بالای ۲۰ خانوار و ۳۶۹ کیلومتر آن محور روستاهای زیر ۲۰ خانوار بود که امروز بعد از گذشت ۸ سال ۳۴۰ کیومتر راه خاکی در سطح استان باقی مانده و ۴۹۴ کیلومتر ساخته شده است.
بیشترین راه خاکی در شهرستان کوهرنگ است
وی با بیان اینکه بیشترین راه خاکی در شهرستان کوهرنگ است، بیان کرد: از مجموع راههای روستایی حدود ۸۵ کیلومتر در شهرستان کوهرنگ است که سه قرارداد مهم در همین راستا بسته شده و اگر به سرانجام برسند ۳۰ کیلومتر از ین ۸۰ کیلومتر نیز آسفالت میشود.
به گزارش گروه استانهای دانشجو، طبق مطالب به دست آمده اهالی ده سلیمانی برای حفظ سلامت خود از خطرات احتمالی طبیعی باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند. این رسانه نیز تا جایی که بتواند پیگر جذب ۸۰ درصد اعتبار باقی مانده میشود تا ۵۵ کیلومتر راه خاکی این شهرستان هم به زودی آسفالت شود.
ثبت دیدگاه
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *نظرات (0)
هیچ نظری ثبت نشده است.