ابرخودروی Eccentrica V-12 همان لامبورگینی دیابلو رستومودی خیرهکننده که سال گذشته در مونتری رونمایی شد، حالا برای Car Week 2025 بازگشته است؛ اما این بار در شکلی حتی افراطیتر و جاهطلبانهتر. با نسخه جدید Eccentrica Pacchetto Titano آشنا شوید.
این نسخه که بهطور خاص برای استفاده در پیست طراحی شده است، سطح عملکرد و دقت Eccentrica V-12 را به مرزهای جدیدی رسانده است. Titano برای علاقهمندانی طراحی شده که قصد دارند خودرو را بهعنوان یک اسباببازی قدرتمند آخر هفتهای در پیست مورد استفاده قرار دهند و به همین دلیل مجموعهای از ارتقاهای تمرکزی بر عملکرد را در خود جای داده است.
برای کاهش وزن کلی خودرو، Eccentrica بدنه را با پانلهای فیبرکربن نیمهنمایان تجهیز کرده است. بال عقب ثابت و اسپلیترهای جلو بازطراحیشده باعث افزایش نیروی رو به پایین میشوند، در حالی که تایرهای استاندارد Pirelli Trofeo R و سیستم اگزوز Capristo پکیج تهاجمی آماده پیست را تکمیل میکنند.
سیستم تعلیق Titano نسبت به نسخه استاندارد سفتتر شده و با نرمافزار بازطراحیشده کنترل میشود تا هندلینگ خودرو به شکل قابل توجهی تیزتر و دقیقتر گردد. بخش الکترونیکی موتور نیز بازتنظیم شده است تا پاسخگویی گاز سریعتر شود، در حالی که سیستم ترمز Brembo از کانالهای خنککننده اضافی بهرهمند شده است. رینگهای آلیاژی فورجشده که در جلو ۱۹ اینچ و در عقب ۲۰ اینچ هستند، با درجهای فیبرکربن ویژه تجهیز شدهاند تا جرم غیرتعلیق کاهش یابد و کارایی خودرو در پیچها به حداکثر برسد.
با این حال، قلب خودرو بدون تغییر باقی مانده است: یک موتور V-12 5.7 لیتری تنفس طبیعی که هنوز هم ۵۴۲ اسببخار قدرت و ۴۴۲ پوند فوت گشتاور تولید میکند. انتقال نیرو به چرخهای عقب از طریق گیربکس شش سرعته دستی سفارشی انجام میشود تا تجربه رانندگی به نهایت خلوص و ارتباط مستقیم با ماشین برسد.
علاوه بر این نسخه Eccentrica قصد دارد در The Quail دو نسخه سفارشی دیگر از رستومد دیابلو را نیز رونمایی کند. اولین نسخه با نام Rose Phoenix دارای رنگ سهلایه رزگلد بوده و با فضای داخلی آلکانتارا نارگیلی و تزئینات چرمی نوبوک ترکیب شده است. نسخه دوم، که Green Dragon نامیده میشود، طراحی تهاجمیتری دارد و با رنگ سبز پاستلی، جزئیات فیبرکربن و تکمیل داخلی هماهنگ همراه است.
Eccentrica هنوز قیمت دقیق اضافهشده توسط تیپ Titano نسبت به نسخه استاندارد دیابلو Restomod را اعلام نکرده، اما پیشبینی میشود که قیمت نهایی بهطور قابل توجهی از پایه ۱.۲ میلیون یورو (حدود ۱.۴ میلیون دلار) فراتر رود. این خودرو نه تنها نمونهای از مهندسی بینقص بوده، بلکه بیانیهای است از Eccentrica برای ایجاد تجربهای منحصر به فرد در دنیای سوپرکارهای رستومد، جایی که هر جزئیات، از فیبرکربن نمایان گرفته تا سیستم تعلیق بازطراحیشده و رینگهای سبکوزن، همگی در راستای ارتقای لذت رانندگی و دقت عملکرد در پیست طراحی شدهاند.