[
آنطور که گزارشها میگویند نبود خلاقیت و محصولات جدید، اپل را با چالشهای جدیدی روبهرو کرده است.
به گزارش تکراتو به نقل از phonearena، از ابتدای سال ۲۰۲۴، کاملا مشخص بود که اپل در تلاش است تا با ورود به حوزههای جدید، منبع درآمدی تازهای پیدا کند. از پروژه شکستخورده خودرو گرفته تا هدست ویژن پرو، این شرکت برای یافتن «محصول بزرگ بعدی» به چالش کشیده شده است.
چالش اپل در حفظ نوآوری و ارتباط با کاربران
در حال حاضر، این شرکت همچنان درآمد بالایی از آیفون و لوازم جانبی خود دارد، اما برای حفظ جایگاه برتر خود، باید نوآوری داشته باشد و مشتریان را ترغیب کند تا محصولاتش را خریداری کنند. با این حال، به نظر میرسد که غول فناوری آمریکایی سالهاست در این زمینه شکست خورده است. محصولات جدید این شرکت از نظر فناوری عالی هستند، اما ارتباط احساسی که این شرکت در زمان استیو جابز با کاربران برقرار میکرد، دیگر وجود ندارد.
پس از درگذشت استیو جابز، تیم کوک با یک استراتژی مبتنی بر ثبات و حفظ اعتماد سهامداران شرکت را اداره کرد؛ اما پس از خروج جانی آیو در سال ۲۰۱۹، نوآوری در طراحی محصولات کاهش یافت و بسیاری معتقدند که اپل دیگر آن جذابیت گذشته را ندارد.
هدست ویژن پرو یک شاهکار فناوری است، اما بسیاری از کاربران پس از خرید، آن را کنار گذاشتهاند. همچنین، هوش مصنوعی اپل نتوانسته انتظارات را برآورده کند و محصول جدید این شرکت در حوزه خانه هوشمند هم چندان هیجانانگیز به نظر نمیرسد. علاوه بر این، مدلهای مینی و پلاس آیفون نتوانستهاند فروش مورد انتظار را کسب کنند و اکنون اپل، در حال آزمایش طراحی جدیدی به نام آیفون 17 ایر است. حتی گفته میشود این شرکت در حال بررسی ایده ورود به حوزه رباتیک با یک «ربات آیپد» است.
مشکل اصلی اینجاست که محصولات جدید اپل پاسخی روشن به این پرسش ساده نمیدهند: «این محصول چه مشکلی را حل میکند؟» اگر غول فناوری آمریکایی نتواند ارتباط خود را با گذشته نوآورانهاش دوباره برقرار کند، ممکن است همچنان در تلاشهایش برای معرفی دستهبندیهای جدید شکست بخورد.
منبع ]