اپل قصد دارد سرویس اپل نیوز (Apple News) را به کشورهای بیشتری گسترش دهد
[
اپل قصد دارد سرویس اپل نیوز (Apple News) را در کشورهای بیشتری ارائه کند. طبق گزارش فایننشال تایمز، این اپلیکیشن که در حال حاضر فقط در آمریکا، کانادا، بریتانیا و استرالیا در دسترس است؛ اما بزودی در دیگر کشورها نیز عرضه خواهد شد.
بهگزارش macrumors، این برنامه شامل تقویت پوشش خبری محلی در بریتانیا و اضافه کردن بخش معماها و پازلها به این کشور میشود؛ قابلیتی که در حال حاضر تنها برای کاربران آمریکایی و کانادایی فعال است.
اپلیکیشن Apple News در دو نسخه رایگان و اشتراکی (Apple News+) ارائه میشود. این اپلیکیشن ترکیبی از محتواهای گزینشی و شخصیسازیشده، شامل داستانهای نشریات، مجلات، پادکستها، بازیها و خبرنامهها را ارائه میدهد. نسخه رایگان از طریق تبلیغات درآمدزایی میکند، در حالی که هزینه اشتراک ماهانه نسخه پولی در آمریکا 12.99 دلار و در بریتانیا 12.99 پوند است.
اپل برای تقویت خدمات خبری خود سرویس اپل نیوز را در سطح جهانی عرضه میکند
این حرکت اپل در راستای تلاشهای این شرکت برای بهبود اثربخشی تبلیغات و افزایش نقش Apple News بهعنوان منبع درآمد برای ناشران است. در حال حاضر، این اپلیکیشن ماهانه حدود 125 میلیون نفر را جذب میکند و بخشی از تجارت خدمات اپل است که شامل Apple TV+ و Apple Pay نیز میشود. این بخش خدمات بهطور کلی سالانه حدود 96 میلیارد دلار درآمد برای اپل ایجاد میکند.
این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که درآمدهای دیجیتال بسیاری از رسانهها به دلیل تغییرات در سیاستهای پلتفرمهای فناوری کاهش یافته است.
تاثیر گسترش اپلیکیشن Apple News بر ناشران
بر اساس گزارشهای منتشر شده در روزنامه فایننشیال تایمز، تحقیقات خود اپل نشان داده که اپلیکیشن اپل نیوز به نوعی به مخاطبان متفاوتی نسبت به سایر رسانهها دسترسی پیدا میکند. این مخاطبان معمولا جزء طبقات مرفه و ثروتمند جامعه هستند.
به عبارت دیگر، افراد ثروتمندتر و با جایگاه اجتماعی بالاتر بیشتر از این سرویس خبری استفاده میکنند. یکی از مدیران ارشد رسانهای به فایننشیال تایمز گفته که سرویس اپل نیوز بهویژه در میان مقامات سیاسی و افرادی که در کانونهای قدرت در وستمینستر (لندن) و واشنگتن (پایتخت ایالات متحده) قرار دارند، طرفداران زیادی دارد.
با این حال، تاثیر اپل نیوز برای رسانهها بهطور کامل مثبت نبوده است. برخی از ناشران توانستهاند از این پلتفرم سود خوبی کسب کنند و کسبوکارشان را گسترش دهند، اما تلاش برای کسب درآمد از طریق مقالات خبری کمی پیچیده شده است.
این پیچیدگی بهخاطر قوانین سختگیرانه اپل در زمینه حفاظت از دادهها است. به عبارت سادهتر، اپل به تبلیغکنندگان اجازه نمیدهد که از اطلاعات شخصی کاربران، مثل دادههای جمعآوریشده از سایتهای دیگر یا آدرسهای IP، برای هدفگیری تبلیغات استفاده کنند. این محدودیتها باعث شده که بسیاری از رسانهها نتوانند به راحتی درآمدزایی کنند.
بیشتر بخوانید:
منبع ]
ثبت دیدگاه
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *نظرات (0)
هیچ نظری ثبت نشده است.