اپل در پاسخ به شکایت جمعی درباره تأخیر در عرضه قابلیتهای هوش مصنوعی اپل از جمله پیشرفته شدن سیری، درخواست رد پرونده را ارائه داد.
به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، اپل با شکایت جمعی در آمریکا مواجه شده که ادعا میکند این شرکت در تبلیغات خود درباره عرضه مرحلهای قابلیتهای مورد انتظار Apple Intelligence گمراهکننده عمل کرده است.
شکایت، که اوایل سال جاری توسط مصرفکنندگان ثبت شد، تمرکز خود را روی تأخیر دو قابلیت شخصیسازی سیری گذاشته است. این ویژگیها همراه با آیفون 16 تبلیغ شده بودند.
اپل در درخواست اخیر خود برای رد پرونده، استدلال کرده که شکایت گسترده و مبتنی بر سوءتفاهم در زمانبندی عرضه است.
شکایتکنندگان تنها روی دو ویژگی تمرکز کردهاند: درک زمینه شخصی سیری و اقدامات درون برنامهای سیری. اپل اعلام کرده این تأخیر برای اطمینان از رعایت استانداردهای کیفیت بالا ضروری بوده و این دو قابلیت در آپدیت iOS 26.4 در سال آینده عرضه خواهند شد.
شکایتکنندگان مدعی هستند که اگر از تأخیر مطلع بودند، آیفون 16 نمیخریدند یا قیمت کمتری پرداخت میکردند.
اپل اما میگوید کاربران همچنان از خرید خود بهرهمند شدهاند و بسیاری از بهبودهای سختافزاری شامل سیلیکون ارتقا یافته، نمایشگرهای بهتر و دوربینهای پیشرفته را دریافت کردهاند. همچنین دو ویژگی به تأخیر افتاده بدون هزینه اضافی با بهروزرسانی نرمافزاری ارائه خواهد شد.
اپل به بیش از 20 قابلیت Apple Intelligence اشاره کرده که از پاییز گذشته عرضه شدهاند، از جمله ابزارهای نوشتاری، پاسخهای هوشمند، Genmoji، Image Playground و اعلانهای اولویتدار، که شرکت آنها را بهروزرسانیهایی تحولآفرین توصیف کرده است.
این شرکت با درخواست رد کامل پرونده قصد دارد مانع پیشرفت شکایت به مراحل پرهزینه بررسی و دادگاه شود. نتیجه این پرونده نشان خواهد داد که آیا اپل مسئول تأخیر در عرضه قابلیتهای هوش مصنوعی است یا خیر.