کمپانی شیائومی افزایش قیمت گوشیهای هوشمند خود را قطعی کرد و گزارشها از رشد قیمت گسترده موبایلها تا سال ۲۰۲۶ خبر میدهند.


به گزارش تکراتو و به نقل از phonearena، شیائومی مدتی است از اجتنابناپذیر بودن افزایش قیمت گوشیهایش صحبت میکند و حالا این شرکت به رقم نهایی افزایش قیمت رسیده است.
همزمان، اپل و سامسونگ نیز احتمالاً همین مسیر را دنبال خواهند کرد، زیرا افزایش شدید قیمت حافظه در صنعت، رشد قیمتها را غیرقابل اجتناب کرده است.
طراحی شیائومی 17 اولترا فاش شد ؛ اولین نمونه دوربین هم منتشر شد
بر اساس یک گزارش جدید، شیائومی تصمیم گرفته است قیمت جدیدترین پرچمدار خود یعنی شیائومی ۱۷ اولترا را حدود ۱۰ درصد افزایش دهد.
این گوشی که قرار است ۲۵ دسامبر معرفی شود، قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار خواهد داشت، در حالی که نسل قبلی آن در بازار داخلی با قیمتی نزدیک به ۹۲۴ دلار عرضه شده بود.
شیائومی آزمایشگاه بزرگ ورزش و سلامت برای افزایش دقت پوشیدنیها راهاندازی کرد
لو ویبینگ، رئیس شیائومی، پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۶ افزایش قیمتهای شدیدتری اجتنابناپذیر خواهد بود. حتی گفته میشود شیائومی ۱۷ اولترا زودتر از زمان معمول معرفی شده تا تاثیر موج بعدی افزایش قیمتها روی برچسب قیمتی آن کمتر باشد.
طبق این گزارش، شرکت تحقیقاتی کانترپوینت پیشبینی کرده است که تمام مدلهای گوشی هوشمند در سطح صنعت با افزایش قیمت مواجه شوند.
باتری غولپیکر شیائومی 17 اولترا لو رفت ؛ پرچمداری که مرزها را جابهجا میکند
گوشیهای اقتصادی بیشترین رشد قیمت را خواهند داشت و افزایش حدود ۲۵ درصدی برای آنها پیشبینی میشود. گوشیهای میانرده با رشد تقریبی ۱۵ درصدی روبهرو میشوند و گوشیهای پرچمدار نیز افزایش قیمتی در حدود ۱۰ درصد خواهند داشت.
مجموع این گزارشها و اظهارات رئیس شیائومی به یک واقعیت مشترک اشاره دارد: گوشیهای سامسونگ و اپل در سال ۲۰۲۶ و پس از آن گرانتر خواهند شد. گوگل، اوپو و سایر تولیدکنندگان بزرگ گوشیهای هوشمند نیز از این روند مستثنا نخواهند بود و این مسیری است که کل صنعت در آن حرکت میکند.
شیائومی سرمایهگذاری سنگین ۵.۷ میلیارد دلاری در تحقیق و توسعه را برای ۲۰۲۶ برنامهریزی کرد
نکته قابل توجه این است که گسترش سریع زیرساختهای هوش مصنوعی به عامل اصلی افزایش قیمتها تبدیل شده است. قیمت حافظه به دلیل نیاز گسترده این زیرساختها به شدت افزایش یافته است.
از سوی دیگر، هوش مصنوعی طی چند سال اخیر به یکی از پررنگترین محورهای تبلیغاتی گوشیهای هوشمند تبدیل شده است.
شیائومی میخواهد باتری 10000 میلیآمپر ساعت را در گوشی با ضخامت استاندارد جای دهد
در نهایت، مهمترین عامل فروش که بسیاری از کاربران هنوز اهمیت زیادی برای آن قائل نیستند، باعث شده قیمت گوشیها افزایش پیدا کند و دسترسی به آنها برای افراد بیشتری دشوار شود.
با تغییر مسیر اپل اینتلیجنس به سمت گوگل جمینای، انتظار میرود تبلیغات مربوط به این قابلیتها در آینده حتی گستردهتر هم شود.