[
به نظر میرسد یکی از ویژگیهای هوش مصنوعی اپل در حال راهیابی به اندروید است اما احتمالاً با عملکردی سادهتر ارائه میشود.
به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، اپل و اندروید به عنوان دو پلتفرم رقیب، گاهی از قابلیتهای یکدیگر الهام میگیرند. بر اساس گزارشی جدید، اندروید ممکن است قابلیت خلاصهسازی اعلانها را دریافت کند.
یکی از اولین قابلیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی که اپل در Apple Intelligence معرفی کرد، خلاصهسازی اعلانها بود. همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی، خلاصهای از اعلانها را به کاربران نمایش میدهد. به این ترتیب، هنگام مشاهده اعلانها، کاربران میتوانند در یک نگاه از محتوای کلی آنها مطلع شوند.
اگرچه این قابلیت روی کاغذ کاربردی به نظر میرسد، اما در اجرا با مشکلاتی از جمله نتایج نادرست مواجه شده است. البته انتظار میرود که عملکرد آن به مرور زمان بهبود یابد، اما در حال حاضر، این ویژگی چندان موفق نبوده است.
به نظر میرسد گوگل نیز قصد دارد نسخهای از این قابلیت را به اندروید اضافه کند. بر اساس بررسیهای انجامشده روی نسخه بتای سوم Android 16، برخی کدهای جدید نشاندهنده وجود قابلیتی برای خلاصهسازی اعلانها و یک صفحه تنظیمات مرتبط با آن هستند.
بر اساس این گزارش، عملکرد این قابلیت مشابه نمونه موجود در iOS خواهد بود، اما یک تفاوت اساسی خواهد داشت. در نسخه Apple، خلاصهسازی برای تمامی اعلانها بدون توجه به نوع آنها انجام میشود، اما در Android، این ویژگی تنها برای اعلانهای مربوط به پیامرسانها فعال خواهد بود.
این شامل برنامههایی مانند Google Messages، Facebook Messenger، WhatsApp، Slack و سایر پیامرسانها میشود.
این تصمیم منطقی به نظر میرسد، زیرا پیامها بیشتر از سایر اعلانها نیاز به خلاصهسازی دارند. بسیاری از اعلانهای دیگر معمولاً در چند کلمه اطلاعات لازم را ارائه میدهند.
اگر کاربری پس از چند ساعت عدم استفاده از گوشی با حجم زیادی از پیامها مواجه شود و زمان کافی برای بررسی تکتک آنها را نداشته باشد، یک خلاصه کوتاه میتواند بسیار مفید باشد.
اگر این قابلیت در نهایت به Android اضافه شود، احتمالاً مقایسههای زیادی بین آن و نسخه Apple انجام خواهد شد. با این حال، جالب خواهد بود که ببینیم Google چگونه نسخه خود را بهبود میبخشد یا آن را به شکلی متفاوت ارائه میدهد.
منبع ]