گوشی آیفون 17 اپل در کشور چین بیشتر از شیائومی 17 فروش داشته و شیائومی مجبور به کاهش ۲۰ درصدی عرضه شده است.
به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، تحلیلگران میگویند اگر شیائومی قیمتها یا کمپینهای بازاریابی خود را تقویت نکند، فروش ممکن است حتی از نسل قبلی کمتر شود. این در حالی است که اپل با تغییرات جذاب در نمایشگر و دوربین آیفون 17 توانسته مشتریان را ترغیب به خرید کند.
شیائومی سری جدید گوشیهای 17 خود را معرفی کرده است، اما فروش اولیه چندان رضایتبخش نبوده است. مینگچی کو، تحلیلگر بازار، میگوید آیفون 17 پایه در چین بیشتر از شیائومی 17 پایه فروش داشته و شیائومی مجبور شده به دلیل کمبود تقاضا عرضه خود را ۲۰ درصد کاهش دهد.
شیائومی ابتدا قصد داشت ۱۰ میلیون دستگاه عرضه کند، اما ضعف تقاضا ممکن است باعث شود فروش حتی زیر ۸ میلیون دستگاه، مشابه سری 15، برسد. انتظار میرفت مدل پایه ۵۰ تا ۵۵ درصد کل فروش را تشکیل دهد، اما اکنون ممکن است تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد باشد.
اپل امسال با افزایش اندازه نمایشگر، نرخ تازهسازی بالاتر، روشنایی بیشتر و ارتقای دوربین فوق عریض از ۱۲ به ۴۸ مگاپیکسل، آیفون 17 را جذابتر کرده و در حالی که قیمت تقریباً ثابت مانده، مشتریان بیشتری جذب کرده است.
مینگچی کو پیشنهاد میدهد اگر تقاضا در هفته طلایی روز ملی چین افزایش نیابد، شیائومی ممکن است مجبور به کاهش قیمت برخی مدلها شود. این وضعیت برای سری پرچمداری که تازه معرفی شده و مشخصات برجستهای دارد، نشانه خوبی نیست.
در حال حاضر فروش بیشتر آیفون 17 نسبت به شیائومی 17 محدود به چین است و هنوز مشخص نیست عملکرد این گوشیها در بازار جهانی چگونه خواهد بود.