دومین اجرای رویا میرعلمی در «کارناوال» رکورد میزان رای را شکست و مخاطبانش را غافلگیر کرد. میرعلمی در رقابت با علی اوجی، روی سوژه مشکلات زنان از گذشته تا کنون دست گذاشت و در شش اپیزود به رنجها و تلاشهای زنان برای اثبات تواناییهایشان پرداخت؛ اپیزودهایی که احساسات مخاطبان را تحتتاثیر قرار دادند. درست است که باز هم اجرای میرعلمی درگیر سانسور شد و اپیزود ششم که مرتبط با تلاشهای زنان در سالهای اخیر بود بهطور کامل از اجرا بیرون آمد، اما باز هم تاثیر خودش را گذاشت و در شبکههای اجتماعی هم با استقبال زیادی روبهرو شد.
در قسمت هشتم رئالیتی «کارناوال»، شاهد رقابت رویا میرعلمی و علی اوجی هستیم. ستاره این رقابت بدون شک رویا میرعلمی بود؛ تنها شرکتکننده زن کارناوال که در این قسمت بیشترین میزان رای را در کل دوره «کارناوال» به دست آورده است. نگاهی داریم به عوامل موفقیت این اجرا.
رویا میرعلمی در دومین اجرای خود در «کارناوال» زندگی یک زن را در چند مقطع زمانی اجرا کرد.
اهمیت سوژه | رویا میرعلمی در این اجرا مستقیما دست روی زندگی زنان ایرانی از گذشته تا کنون گذاشته است. از زمانی که دختربچهها از میان بازیهای کودکانه با عروسکهایشان بهزور سر سفرههای عقد با مردانی مینشستهاند که همسن پدرهایشان بودهاند. یا زمانی که دخترهای نوجوان برای رفتن به مدرسه و نشستن سر کلاس درس مجبور بودهاند شناسنامههایشان را یواشکی بدزند. همین زنها برای رفتن سراغ کارهای هنری باید از خانه فرار میکردهاند. میرعلمی در اپیزودهای بعدی به زنان موفق هم رسید. زنی نویسنده که پس از گذشتن از تمام سختیها داستانی نوشته است که با سانسور روبهرو شده. یا زنی جنوبی که پسرش را به جبهه فرستاده و خودش در جایگاه یک مادر پابهپای او جنگ را تجربه کرده است. اپیزود آخر با اینکه حذف شد اما میشد تاثیرش را در چهره تماشاگران داخل استودیو دید. میرعلمی با دست گذاشتن روی این رنجها و تلاشها، بسیاری از تماشاگران داخل استودیو را به گریه انداخت.
میرعلمی در اجرای دوم خود بخشی از توانایهایش را به عنوان یک بازیگر تئاتر به رخ کشید.
جذابیت اجرا | جدای از بحث جذابیت سوژه و متن، بازی درخشان رویا میرعلمی در موفقیت این اجرا درجه بالای اهمیت قرار دارد. میرعلمی با توجه به مضمون هر اپیزود، شیوه بازیاش را تغییر میداد و در جایگاه هر زن، متناسب با ویژگیها و حالهوای آن، ظاهر میشد. میرعلمی از ابتدا تا انتهای اجرا، موفق شد چند نقش متفاوت جلوی روی تماشاگران بگذارد. متناسب با هر اپیزود، لباسش را با با پوشیدن یک شال یا چادر یا نقاب، تغییر میداد و با این تغییر، لحن و رفتارش هم عوض میشد. او بهتنهایی روی صحنه درخشید و احساسات مخاطبانش را درگیر کرد.
اجرای دوم رویا میرعلمی هم به مانند اجرای اولش دچار ممیزی شد.
تناسب متن و صحنه | میرعلمی در اجرای اولش روی زندگی فریدا گالو دست گذاشت و با ادغام زندگی این زن نقاش با نقاشیهای ونگوگ، معنای عمیقی منتقل کرد. دکور در اجرای دوم هم اهمیت زیادی داشت. با اینکه از ابتدا تمام اجزای دکور روی صحنه دیده میشدند اما با کمک گرفتن از نورپردازی، در هر اپیزود بخشی از این دکور جلوهنمایی میکرد و مخاطبان صرفا روی همان بخش از دکور تمرکز میکردند که میرعلمی درحال اجرای آن بود. محسن نصراللهی، طراح صحنه کارناوال هم در شکلگیری جذاب این اجرا سهم زیادی داشت.
مخاطبان حاضر در استودیو و البته مخاطبان در خانه از اجرای میرعلمی استقبال کردند.
واکنش تماشاگران | اجرای دوم رویا میرعلمی به لحاظ میزان تشویق هم رکورددار بود. تماشاگران داخل استودیو پس از تماشای این اجرا چنان به وجد آمدند که چند دقیقهای ایستاده او را تشویق کردند. چهره بیشتر آنها پر از اشک بود و کاملا مشخص بود با تمام وجودشان حس این اجرا را درک کردهاند. نکته مهم اینکه رامبد جوان هم با چشمهایی پر از اشک روی سن آمد و چند بار برای خشک کردن صورتش به پشت صحنه رفت؛ اتفاقی که پیشتر در کارناوال رخ نداده بود. در بخش بحث و گفتوگو هم اکثر نظرها درباره اجرای میرعلمی مثبت بود.
«کارناوال» به کارگردانی و اجرای رامبد جوان و به تهیهکنندگی محمد شریفی پنجشنبه و جمعه هر هفته در پتلفرم فیلمنت منتشر میشود.