logo logo

موضوع وبلاگ، اخبار و مجله نسل بعدی برای شما برای شروع به اشتراک گذاری داستان های خود از امروز!

اپلیکیشن و نرم افزار

آزمایش پنهانی یوتیوب با هوش مصنوعی ؛ آیا شبکه‌های اجتماعی به سمت محتوای تولیدشده با AI می‌روند؟‌

خانه » آزمایش پنهانی یوتیوب با هوش مصنوعی ؛ آیا شبکه‌های اجتماعی به سمت محتوای تولیدشده با AI می‌روند؟

avatar
Author

نویسنده


  • 2025-08-24

بر اساس گزارش نشریه آتلانتیک، برخی کاربران یوتیوب متوجه شده‌اند که ویدئوهای آپلودشده آن‌ها بدون دخالت خودشان تغییراتی ظریف پیدا کرده و ظاهرشان دگرگون شده است.

قیمت روز گوشی های بازار ایرانقیمت روز گوشی های بازار ایران

به گزارش تکراتو و به نقل از slashdot، سخنگوی گوگل، شرکت مادر یوتیوب، به نام آلیسون توه اعلام کرده که این پلتفرم در حال اجرای یک آزمایش روی برخی ویدئوهای کوتاه است که با استفاده از فناوری بهبود تصویر، محتوا را شفاف‌تر می‌کند.

او تأکید کرده که این تغییرات با هوش مصنوعی تولیدی انجام نمی‌شوند، بلکه از یادگیری ماشین سنتی برای وضوح‌بخشی، حذف نویز و بهبود کیفیت تصویر استفاده شده است.

هنوز مشخص نیست این ویدئوهای تغییر یافته برای همه کاربران نمایش داده می‌شوند یا تنها برای برخی از آن‌ها، چرا که شرکت‌های فناوری معمولاً ویژگی‌های جدید را به‌صورت محدود آزمایش می‌کنند.

یوتیوب همزمان با این آزمایش، کاربران را تشویق می‌کند تا با استفاده از ابزارهای تازه معرفی‌شده، ویدئوهای کوتاه تولیدشده توسط AI بسازند. این ابزارها قابلیت‌هایی مانند متحرک‌سازی تصاویر ثابت و افزودن افکت‌هایی همچون شنا در زیر آب یا ساختن نسخه دوقلو از خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هرچند یوتیوب دلیل مشخصی برای این آزمایش اعلام نکرده، برخی معتقدند هدف آن ایجاد هماهنگی بیشتر در ظاهر محتواهاست. یکی از کاربران یوتیوب نوشته که آن‌ها در حال عادت دادن مخاطبان به ظاهر خاص محتوای AI هستند تا در آینده این سبک به‌عنوان چیزی عادی پذیرفته شود.

البته گوگل تنها شرکتی نیست که به‌سرعت در حال ترکیب محتوای هوش مصنوعی با پلتفرم‌های خود است. شرکت متا نیز کاربران را به ساخت و انتشار چت‌بات‌های AI در فیس‌بوک و اینستاگرام از طریق ابزار AI Studio ترغیب می‌کند.

سال گذشته معاون بخش محصول هوش مصنوعی تولیدی متا به فایننشال تایمز گفته بود انتظار داریم این چت‌بات‌ها در طول زمان مانند حساب‌های کاربری انسانی در پلتفرم‌های ما حضور داشته باشند.

این تغییر مسیر برای شبکه‌های اجتماعی کمی عجیب به نظر می‌رسد. پلتفرم‌هایی که اساساً برای ارتباط میان انسان‌ها و به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها ساخته شده بودند، حالا بیش از هر زمان دیگری به سمت نمایش محتوای غیرشخصی و الگوریتمی حرکت می‌کنند.

جالب اینکه شعار یوتیوب تا سال ۲۰۱۳ «خودت را منتشر کن» بود، اما امروز به نظر می‌رسد هدف اصلی آن مصرف محتوای ماشینی است.

منبع

دانلود آهنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

لینک های مفید