رقابت سالم در بازار معمولاً به نفع خریداران تمام میشود. وقتی شرکتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار با یکدیگر رقابت میکنند، قیمتها کاهش مییابند و این امر در نهایت به مشتریان کمک میکند تا محصولات بهتر را با هزینه کمتری تهیه کنند.
این اتفاق در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ برای تلویزیونهای سامسونگ رخ داد. طبق یک گزارش جدید، میانگین قیمت فروش تلویزیونهای سامسونگ در این دوره کاهش یافته است. سامسونگ تنها شرکتی نبود که با این وضعیت روبرو شد، بلکه الجی نیز شاهد کاهش متوسط نرخ فروش تلویزیونهای خود بود.
سامسونگ همواره در بازار تلویزیون، استراتژی محصولات ممتاز را در پیش گرفته است. اما با کاهش تقاضای جهانی و رقابت شدید قیمتی از سوی تولیدکنندگان چینی تلویزیون، احتمالاً این شرکت تصمیم گرفته برای حفظ سهم بازار، سودهای کوتاهمدت را در اولویت دوم قرار دهد.
گزارش سامسونگ نشان میدهد که میانگین قیمت فروش تلویزیونهای این شرکت در سه ماهه اول سال جاری میلادی، در مقایسه با میانگین سالانه ۲۰۲۴، ۶ درصد کاهش یافته است. این کاهش برای الجی اندکی کمتر و حدود ۵.۵ درصد نسبت به میانگین سال ۲۰۲۴ آن بود.
سامسونگ مجبور شد در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی، یک استراتژی تخفیف تهاجمیتر را در پیش بگیرد. در نتیجه، به دلیل فروش بیشتر مدلهای میانرده نسبت به محصولات گرانقیمت، قیمت فروش تحت تأثیر قرار گرفت.
این استراتژی ممکن است در سه ماهه جاری نیز ادامه یابد. لازم به ذکر است که تلویزیون پرچمدار OLED سامسونگ مدل S95F سال ۲۰۲۵، با قیمت پایه ۲,۲۹۹ دلار عرضه میشود. این قیمت ۳۰۰ دلار کامل ارزانتر از مدل S95D با قیمت ۲,۵۹۹ دلار است.