گزارشها میگویند آیفون ایر بیشتر نقش تمرینی برای آمادهسازی آیفون تاشو داشته و اپل از ابتدا قصد فروش گسترده آن را نداشته است.


به گزارش تکراتو و به نقل از phonearena، آیفون ایر با وجود طراحی چشمگیر، فروش بالایی نداشت و بسیاری معتقدند دلیل آن مجموعهای از محدودیتها و مصالحههای سختافزاری است.
حالا مارک گورمن، تحلیلگر شناختهشده، در خبرنامه خود اعلام کرده که این موضوع احتمالا از ابتدا برنامهریزی شده بوده و اپل آیفون ایر را بهعنوان یک آزمایش فناوری برای آمادهسازی آیفون تاشو عرضه کرده است.
نسل جدید آیفون ایر بر تراشه دو نانومتری برای حل مشکل باتری تمرکز میکند
گورمن میگوید اپل از همان ابتدا میدانست نسل اول آیفون ایر فروش فوقالعادهای نخواهد داشت و عملکردی مشابه مدلهای پلاس خواهد داشت.
به گفته او، هدف اصلی این بود که آیفون ایر دقیقا یک سال قبل از معرفی آیفون تاشو عرضه شود تا اپل بتواند بدون مشکل به سراغ محصول تاشوی خود برود.
از آیفون 18 پرو مکس چه انتظاراتی داریم؟
اما این آمادهسازی برای کاربران نبود؛ بلکه برای زنجیره تأمین انجام شد. گورمن توضیح میدهد که آیفون تاشو باید از بسیاری از همان مواد، قطعات داخلی، فناوری باتری و روشهای کوچکسازی استفاده کند که در آیفون ایر به کار رفته است.
با عرضه آیفون ایر، تامینکنندگان اکنون میتوانند سریعتر و دقیقتر برای تولید انبوه قطعات آیفون تاشو در سال آینده آماده شوند.
اپل دو آیفون ناموفق در 2025 دارد ؛ مشخص است کدام مدلها فروش ضعیفی داشتند
آیفون تاشو در حالت باز باید بسیار باریک باشد تا هنگام بسته شدن بیش از حد ضخیم نشود. همین مسئله باعث شده گزارشهایی درباره حذف فیس آیدی از آن منتشر شود، زیرا سنسورها فضای زیادی اشغال میکنند و احتمالاً تاچ آیدی جایگزین خواهد شد.
گورمن در واقع میگوید آیفون ایر راه رفت تا آیفون تاشو بتواند بدود. اما هنوز پرسش مهمی باقی است: آیا واقعا خواهد دوید؟
آیفون 18 پرو مکس ضخیمتر از نسل قبل خواهد بود، اما چرا؟
با وجود هیجان زیاد، ناشناختههای فراوانی هم درباره آیفون تاشو وجود دارد. مشخصاتی که تاکنون فاش شده نشان میدهد این گوشی حتی ممکن است از گلکسی زد فولد ۷ هم عقبتر باشد، چه برسد به گلکسی زد فولد ۸ که رقیب مستقیم آن خواهد بود. از طرف دیگر، قیمت بسیار بالا میتواند مانعی بزرگ برای جذب مشتریان باشد.
بازار گوشیهای تاشو به لطف عملکرد موفق فولد ۷ دوباره رونق گرفته و شرایط برای ورود اپل کاملا مهیاست؛ فقط کافی است هنگام معرفی محصول، قدم اشتباهی برندارد.